FELATUN BEY İLE RAKIM EFENDİ

MÜZİKAL

YAZAN: AHMET MİTHAT EFENDİ

OYUNLAŞTIRAN-ŞARKI SÖZLERİ: SELÇUK SOĞUKÇAY

YÖNETEN: SELÇUK SOĞUKÇAY

MÜZİK: ALİ OTYAM

SAHNE TASARIMI: M. NURULLAH TUNCER-SENEM GELDİ

KOSTÜM TASARIMI: CANAN GÖKNİL

IŞIK TASARIMI: MURAT İŞÇİ

EFEKT TASARIMI: ERSİN AŞAR

HAREKET DÜZENİ: YASEMİN GEZGİN YAVUZCAN

YARDIMCI YÖNETMEN: ARDA AYDIN

YÖNETMEN YARDIMCILARI: SELİN İŞCAN-YAĞMUR DAMCIOĞLU

KORREPETİTÖR: ZEYNEP CEREN GEDİKALİ, DOĞAN ŞİRİN

SÜRE: 160 dk. / İki Perde

OYUNCULAR: ARDA AYDIN, ASLI AYBARS, AYŞEGÜL İŞSEVER, BEKİR AKSOY, DOĞAN ŞİRİN, EMRAH CAN YAYLI,EMRAH DERVİŞ SOYLU, ENGİN GÜRMEN, EZGİM KILINÇ, FAHRİ KINCIR, GİZEM AKKUŞ, İREM ARSLAN,NAZİFE OĞLAKÇIOĞLU, NUR SAÇBÜKER, OSMAN KABA, SARİN KARADAŞ, SEVİLAY ŞİMŞEK, SİNAN BENGİER,ZEYNEP CEREN GEDİKALİ

KONUSU

19.yy İstanbul’unda geçen eserin kahramanlarından Felatun Bey görüntü itibariyle modern, iç dünyası itibariyle yoz ve boş, bu anlayışta sürdürdüğü yaşamıyla gülünç durumlara düşen bir mirasyedidir. Eserin diğer kahramanı olan Rakım Efendi ise ailesinin ölümünden sonra Arap Dadı tarafından bin bir güçlükle yetiştirilen, gelenek göreneklerine bağlı, kültürlü, azimli, çalışkan ve bu olumlu nitelikleri nedeniyle herkesin sevdiği, takdir ettiği bir gençtir. Bu ikilinin yolu yaşamları boyunca birçok noktada kesişir. Türk edebiyatının ilk popüler yazarlarından kabul edilen Ahmet Mithad Efendi’nin romanından uyarlanan oyun, Tanzimatı takiben ortaya çıkan diğer ilk Türk eserlerinde de sık olarak rastladığımız “yanlış batılılaşma” konusunu ironik bir yaklaşımla ele alıyor.