İlk gösterimini nisan ayında yapan ve izleyenler tarafından beğeni ile ayakta alkışlanan, sinema ve tiyatro oyuncusu Seyhan Arman’ın, hayatın her alanında dayatılanlara karşı kendi yazıp oynadığı tek kişilik tiyatro oyunu “Küründen Kabare’’, 6 Kasım Pazartesi akşamı gala gösterimiyle tiyatro ve medya dünyasını bir araya getiriyor.

Bu gün hala toplumsal şiddetin en açık şekline maruz kalan bir trans bireyin hikayesini bu kez farklılıklar üzerinden değil, benzerlikler üzerinden anlatan oyun “Küründen Kabare”; izleyen herkesi şaşırtıp, duygulandırıyor ve aynı zamanda güldürüyor.

Melisa İclal Yamanarda’nın yönettiği, sinema ve tiyatro oyuncusu Seyhan Arman’ın kendi yazıp oynadığı, çok ses getiren tek kişilik tiyatro oyunu “Küründen Kabare’’nin dramaturgluğunu Sinem Özlek, oyunun dekor ve kostüm tasarımını Aslı Ersüzer ve ışık tasarımını ise Cem Yılmazer yaptı.

Oyun, Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar’ın da desteği ile galasını 06 Kasım Perşembe akşamı Akatlar Kültür Merkezi’nde yapacak. Sezonun ilk gösterimini ise 31 Ekim’de Ak’la Kara Tiyatrosu’nda yapacak olan oyun, 7 Kasım Antalya Muratpaşa Belediyesi Kültür Salonu, 20 Kasım Ankara Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, 30 Kasım’da Akatlar Kültür Merkezi’nde seyirciyle buluşacak. Oyunun tüm gösterim tarihlerine https://www.kurundenkabare.com web adresinden ulaşılabiliniyor.

“Küründen Kabare” ile herkesi şaşırtan, duygulandıran, güldüren ama en çok kendini sorgulatan Seyhan Arman, “Ben gerçeğin ta kendisiyim.” dediği “Serpil” karakteri için şunları söyledi: “Küründen Kabare’de bir zamanlar haber bültenlerinde dehşet saçarken gördüğünüz, o çok eğlendiğiniz mekandaki şen şakrak solistliğinden bildiğiniz, yoldan geçerken çaktırmadan süzdüğünüz, cinayet haberlerinde ne de sık rastladığınız… ama transseksüellikle ilgili ne kadar fikriniz, olumlu ya da olumsuz ne kadar önyargınız olursa olsun aslında daha önce hiç tanışmadığınız Serpil’le tanışacaksınız. Küründen Kabare, bu toplumda bir transseksüel olarak yaşamanın hikayesini içerden bir bakışla anlatıyor.”

“Küründen Kabare” için Ne Dediler?

“Küründen Kabare, önce seyrettiğimiz örneklerden farklı bir yenilik taşıyor. Seyhan Arman aktivistliği kadar hikayesi ve oyunculuğuyla heyecan verici…”

Engin Alkan (Yönetmen / Tiyatro Oyuncusu)

“Afife Jale’de, Afife kadar yürekli bir oyuncu sahne alıyor. Kendi yazdı, kendi oyunuyor. Küründen Kabare’yi kaçırmayın.”

Sumru Yavrucuk (Tiyatro Oyuncusu)

“Seyhan Arman, bizi başka bir dünyaya götürüyor. Yanyana durduğumuz ama gerçeğini çok da bilmediğimiz bir dünyaya. Ama gözümüze hiç sokmadan, abartmadan ve ustaca… Bu sebepten bir o kadar etkileyici ve başarılı…”

Mahperi Mertoğlu (Oyuncu)

Küründen Kabare Hakkında

Küçük yaşlarda, okulda aslında başarılı da bir öğrenciyken kendisindeki farklılığı ağabeyi, babası ve çevresindekiler fark edip psikolojik ve fiziksel şiddet uygulamaya başlayınca çaresiz ailesinin yanından Ankara’ya, ordan da İstanbul’a kaçan Serpil, şimdi 30’lu yaşlarında, … Yirmi bin dolara mal ettiği kadınlığıyla bir trans bireydir.

Bir yandan, sonunda bulduğu “en iyi seçenek”le telefonda devre mülk tatil satmaya, bunu yapabilmek için her telefonla müşterisinin, patronunun kısacası “diğerleri”nin beklentisini karşılamaya çalışırken, bir yandan da alay edilen çocukluğundan, yıllardır görmediği ailesine, seks işçiliği, radyo dj’liği yaptığı zamanlardan, ilk uzun ilişki serüvenine, Sarı Sinan’ın adamlarından canını kurtarmak için kendine Diyarbakırlı Deli Serpil lakabını yapıştırıvermesinden, ilk “çark”a çıkma deneyimine, bu toplumda bir transseksüel olarak yaşamanın hikayesini içerden bir bakışla seyirciyle paylaşır.

Serpil, herkes ya da herhangi biri gibi şu sıralar gerçekten bir call center’da çalışmakta mıdır yoksa alışık olunduğu üzre çoktan bir trans cinayetine kurban mı gitmiştir? Muammadır. Herkesin her gün daha fazla para kazanmak ya da işten kovulmamak, birine kendini beğendirmek ya da onaylanmak, iyi geçinmek, aman başını belaya sokmamak için şekilden şekle girdiği bir dünyada Serpil “kendi gibi olmak”tan başka bir “tercih” yapmamıştır...Geriye kalan ya da yaşamaya zorlandığı hayatsa, herkes gibi, onun için de; içinde toplumsal ahlaktan ezberlenmiş ön yargılara, ekonomik zorluklardan, aile hayatına pek çok denklemi barındıran maruz bırakılmış bir zorluklar ve zorunluluklar silsilesidir aslında.

“Küründen Kabare”; bu gün hala toplumsal şiddetin en açık şekline maruz kalan bir trans bireyin hikayesini bu kez farklılıklar üzerinden değil, benzerlikler üzerinden anlatmayı seçiyor ve seks işçiliği de yapmış, tacizler, karakollar, dayaklar da görmüş geçirmiş, sonuçta belki herkesten fazla ama aynı zamanda herkes gibi hayatta kalmak için direnen Serpil’in trajik ama bir o kadar da ironik hikayesini, gerçek olaylarla kurguyu iç içe geçiren bir oyunla sahneye taşıyor ve aslında pek çok biçimde iliklerimize kadar işlemiş toplumsal iki yüzlülüğümüzle bizi bir kez daha hesaplaşmaya çağırıyor.

Küründen Kabare Künye:

Yazan- Oynayan: Seyhan Arman

Yönetmen: Melisa İclal Yamanarda

Dramaturg: Sinem Özlek

Sahne-Kostüm Tasarım: Aslı Ersüzer

Işık Tasarım: Cem Yılmazer

Yönetmen Yardımcısı: İlsu Olcahan Kubak

Müzik Direktörü: Ceren Özkarataş

Ses Operatörü: Baran Yüksel

Işık Operatörü: Mustafa Genç

Müzik-Şarkı Sözleri: Seyhan Arman

Dış Ses: Engin Alkan