PANOPTICON

Hem sistem araçlarınca her an gözetlendiğimiz hem de elimizin altındaki sosyal araçlarla birbirimizi gözetlediğimiz çağa dair performatif bir tanıklık

PANOPTICON

Hem sistem araçlarınca her an gözetlendiğimiz hem de elimizin altındaki sosyal araçlarla birbirimizi gözetlediğimiz çağa dair performatif bir tanıklık

BERKE EREN
BERKE EREN
14 Kasım 2017 Salı 22:59
306 Okunma

PANOPTICON

Yunus Emre Kültür Merkezi Turhan Tuzcu Sahnesi

23 Kasım Perşembe 20:30 BİLET AL

24 Kasım Cuma 15:00 BİLET AL

24 Kasım Cuma 20:30 BİLET AL

ŞERMOLA PERFORMANS
Konsept ve Yöneten: Mîrza Metîn Işık Tasarımı: Alev Topal Kostüm Tasarımı: Hilal Polat Müzik ve Ses Tasarımı: Başar Ünder Reji Asistanları: Merve Akpınar, Baran Yılmaz, Talip Şahin, Berkan Rodi Yapım Koordinatörü ve Teknik Oyuncusu: Hazni Demir Oynayanlar: Ayşegül Tekin, Esra Yıldırım, Gamze Çelik, Melisa Akman, Nagihan Gürkan

Hem sistem araçlarınca her an gözetlendiğimiz hem de elimizin altındaki sosyal araçlarla birbirimizi gözetlediğimiz çağa dair performatif bir tanıklık. Beş denek kadın kapatıldıkları ve konuşmanın yasak olduğu bir mekânda, bedenleri aracılığıyla iletişim kurarken, aralarındaki gerilimin artışına şahit olacağız. Kurguladıkları oyunlar yarışa, yarışlar iktidar hırsına ve hırs şiddete dönüşecek. İşlerinde bedenin olanaklarını araştıran Mîrza Metîn’in tasarlayıp yönettiği oyunda, seyirci hem gözetleyen hem de gözetlenen olarak konumlandırılıyor. Bireylerin eleştirdiği veya kaçındığı şeylere, adım adım nasıl dönüştüğü üzerine düşünmeye hazır olun.

Yaklaşık 70’ sürer; ara yoktur.

Yunus Emre Kültür Merkezi’ne toplu taşıma ile ulaşım aşağıdaki yöntemlerle sağlanabilir:

Metrobüs
- Anadolu yakasından 34G Beylikdüzü-Söğütlüçeşme, Avrupa yakasından 34G, 34C Beylikdüzü-Cevizlibağ ve 34 Avcılar-Zincirlikuyu hatlarını kullanıp Şirinevler durağında inerek, 10 dakikalık yürüyüşle

Metro
- M1A Yenikapı – Atatürk Havalimanı metro hattı ile Ataköy-Şirinevler durağında inerek, 10 dakikalık yürüyüşle

ŞERMOLA PERFORMANS 2008’de Mîrza Metîn ve Berfin Zenderlioğlu öncülüğünde kuruldu, başlangıçta Kürtçe oyunlar sahneleyen topluluk, zamanla çok dilli ve çok kültürlü yapımlara yöneldi. Kurulduğundanbugüne; Qeşmerên Apoletî, Reşê Şevê, Arkadaş Arıyorum (Çocuk Oyunu), Cerb, Bûka Lekî, Dîsko 5 No’lu, Antigone2012, Gor, Çêna Dengizî, Merheba, Dil Kuşu, Di Tuwaletê De, Serencama Qijikan/Kargalar ve Fringe Ensemble ile ortak yapımı Rawestgeharaf / Aradurak / Zwischenhalt gibi özgün metinler sahneleyen topluluk, verdiği eğitimle, Kürtçeyi sahnede kullanabilen oyuncular yetiştirdi. Metinden hareketle, oyuncu merkezli sahneleme denemeleri yapmayı öne alan Şermola Performans; oyunlarıyla birçok ülkede sahne aldı, özgün metin ve yapımlarıyla birçok ödüle layık görüldü.

YÖNETMEN İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü mezunu olan Mîrza Metîn; 1994–2003 yılları arasında Teatra Jiyana Nû’da oyunculuk eğitimi aldı. 2003–2008 yılları arasında Seyr-î Mesel Tiyatrosu’nda oyunculuk yanı sıra, eğitmen ve yönetici olarak görev yapan sanatçı, 2008 yılı Ekim ayında Berfin Zenderlioğlu ile birlikte kurduğu Şermola Performans’ta, yazar, yönetmen ve oyuncu olarak çalıştı. İngilizce ve Almancaya da çevrilen oyunlarıyla, birçok ödül alan Metîn, Almanya ve New York festivallerinden oyun yazarı olarak davetler aldı. Uzun yıllardır Dengbêjlerin ses-nefes kullanma ve hikâye anlatma tekniklerinden hareketle Dîwan başlığı altında oyunculuk atölyeleri yapmakta olan sanatçı, Şermola Performans başta olmak üzere, yurtiçi ve yurtdışından topluluklarla yazar, yönetmen ve oyuncu olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

Biletler 50 TL | Öğrenci 10 TL

Son Güncelleme: 14.11.2017 23:03
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.