FRESK Zorlu PSM Ana Tiyatro'da sahne alıyor

İstanbul Tiyatro Festivali, senelik seyrine geri dönüşünü, kural tanımayan koreografileriyle dünya çapında ses getiren Fransız Angelin Preljocaj’ın son yapıtı Fresk’i ağırlayarak taçlandırıyor.

FRESK Zorlu PSM Ana Tiyatro'da sahne alıyor

İstanbul Tiyatro Festivali, senelik seyrine geri dönüşünü, kural tanımayan koreografileriyle dünya çapında ses getiren Fransız Angelin Preljocaj’ın son yapıtı Fresk’i ağırlayarak taçlandırıyor.

BERKE EREN
BERKE EREN
14 Kasım 2017 Salı 20:42
236 Okunma

FRESK

Zorlu PSM Ana Tiyatro

18 Kasım Cumartesi 20:30  BİLET AL

BALLET PRELJOCAJ
Prodüksiyon: Ballet Preljocaj Ortak Yapımcılar: Grand Théâtre de Provence, Maison des Arts de Créteil, Théâtre de la Ville - Paris / Chaillot - théâtre national de la danse, Scène Nationale d’Albi, National Taichung Theater (Taïwan)

Koreografi: Angelin Preljocaj Müzik: Nicolas Godin Kostüm Tasarımı: Azzedine Alaïa Sahne Tasarımı ve Videolar: Constance Guisset Studio Işık Tasarımı: Éric Soyer Asistan, Sanat Yönetmeni Yardımcısı: Youri Aharon Van den Bosch Kaya İnişi Eğitmeni: Natalia Naidich Koreoloji Uzmanı: Dany Lévêque

Gösterinin ardından Angelin Preljocaj’a Onur Ödülü sunulacaktır.

Daimi finansal desteğiyle Culture and Communication Ministry – DRAC PACA, Provence-Alpes-Côte d’Azur Region, Département of the Bouches-du-Rhône, Métropole Aix-Marseille Provence / Territory of the Pays d’Aix, City of Aix-en-Provence.
Bireysel, kurumsal desteği ve özel ortaklığıyla Groupe Partouche – Casino Municipal d’Aix-Thermal

İstanbul Tiyatro Festivali, senelik seyrine geri dönüşünü, kural tanımayan koreografileriyle dünya çapında ses getiren Fransız Angelin Preljocaj’ın son yapıtı Fresk’i ağırlayarak taçlandırıyor. Hem klasik bale hem de çağdaş dans eğitimi almış ender koreograflardan biri olan Preljocaj, bu kez koreografisini bir Çin masalının üzerine inşa ediyor. Fresk, yorgun düşmüş iki seyyahın, yolda karşılaştıkları bir keşişin onları kadınlarla süslü bir duvar resmini görmeye davet etmesi üzerine çıktıkları serüveni, kabına sığmayan bir yorumla aktarıyor. Evvel zamanda Çin’de bir resme doğru yapılan bu sembolik yolculuk, günümüz dünyasında sanatın gücünü yücelten bir başyapıta hayat veriyor. Teknolojinin büyüsüne kapılıp giden bir dünyada resim sanatına adanmış güncel bir bale ancak koreograf Preljocaj’ın ellerinden çıkabilirdi. Elektronik müzik ikilisi Air’in bir yarısı Nicolas Godin’in besteleri ve ünlü moda tasarımcısı Azzedine Alaïa’nın imzasını taşıyan kostümleriyle müzikten bir heykele dönüşen Fresk, masalsı, baş döndürücü ve meditatif bir hareket deneyi. Aynı zamanda sert, cesur, çağdaş ve sorgulayıcı bir dans gösterisi... Baleye ve modern dansa ilgi duymadığınızı düşünüyorsanız Fresk’le birlikte fikirleriniz baştan aşağı değişecek.

Yaklaşık 80’ sürer; ara yoktur.

Desteğiyle Teatroskop, FranceDanse Orient-Express (Teatroskop, Institut Français, Fransa Kültür Bakanlığı, Avrupa ve Dışişleri Bakanlığı tarafından başlatılan bir programdır.)

ANGELIN PRELJOCAJ Paris’te doğan Angelin Preljocaj dans hayatına klasik bale ile başladı, ardından modern dansa yönelerek Karin Waehner’in öğrencisi oldu. 1980’de Zena Rommett ve Merce Cunningham’la çalışmak üzere New York’a gitti. Fransa’ya dönerek çalışmalarına devam eden Preljocaj, burada koreograf Viola Farber ve Quentin Rouillier’nin derslerine girdi, Aralık 1984’te kendi topluluğunu kurmadan önce Dominique Bagouet ile çalıştı. Yapıtları, başta kendisine özgün eserler sipariş eden Paris Opera ve Balesi, La Scala ve New York Şehir Balesi olmak üzere birçok topluluğun repertuvarında yer alan sanatçı; Angelin Preljocaj (2003), Pavillon Noir (2006), Angelin Preljocaj, Topologie de l’invisible (2008) ve Angelin Preljocaj, de la création à la mémoire de la danse (2011) gibi birçok kitaba konu oldu. Gustave Caillebotte’un bir tablosundan esinlenen koreografisi Les Raboteurs’ı, 1988’de Cyril Collard’la birlikte filme çekti, bunu 2006’da Pierre Coulibeuf’le Pavillion Noir ve 2007’de Olivier Assayas’la Eldorado/Preljocaj izledi. 1991’de Le Postierve Idées Noires adlı kısa filmlerini çeken sanatçının, uzun metrajlı filmleri; 1992 tarihli Un trait d’union’la aynı yıl “Vidéo-Danse” birincilik ödülü ve “Prag Video Festivali” (1993) ödülüne, 2003 tarihli Annonciation’la ise, yine aynı yıl “Grand Prix du Film d’Art” ödüllerine değer görüldü. 2009’da Blanche Neige’i (Pamuk Prenses); 2016’da ise Valérie Müller’le birlikte, Bastien Vivès’in aynı adlı çizgi romanından uyarlanan Polina’yı yönetti. 1992’de Fransız Kültür Bakanlığı’ndan “Grand Prix National de la Danse” ödülünü alan Preljocaj; 1995’te Le Parc koreografisiyle “Benois de la Danse”, 1997’de Annonciation’la “Bessie Award” ve Romeo ve Jülyet ile “Les Victoires de la Musique” ve 2009’da Blanche Neige ile “Globe de Cristal” ödüllerine değer görüldü. “Officier des Arts et des Lettres”, “Chevalier de la Légion d’honneur” ve “Officier de l’ordre du Mérite” nişanlarıyla onurlandırılan sanatçı, 2014’te Samuel H. Scripps / Amerikan Dans Festivali Yaşam Boyu Başarı Ödülü’nü aldı. Preljocaj Balesi 24 daimi dansçısıyla, Ekim 2006’dan bu yana, Angelin Preljocaj’ın sanat yönetmenliğini yaptığı tamamıyla dansa tahsis edilmiş Pavillon Noir in Aix-en-Provence binasında çalışmalarına devam etmektedir.

NICHOLAS GODIN (Müzik) Ünlü müzik ikilisi Air’in bir üyesi olarak yaptığı yedi albümün ardından, yayınladığı ilk solo albümü Contrepoint ile Nicholas Godin, daha ileriye gitmek için geçmişe yöneldi. Yapımı dört yıl süren Contrepoint; modern pop, film müzikleri ve soft rock, exotica, 80’lerin Eurodance ve Yé-yé gibi retro poptan esinlenmiş, alışılagelmiş müzikal füzyonlarını Johann Sebastian Bach’ın klasik müzik formlarıyla birleştiren baş döndürücü bir kayıt. Sanatçı ayrıca, 2003’te Air grubuyla, Angelin Preljocaj’in müzikal gösterisi Near Life Experience’ın da müziklerini yapmıştır.

AZZEDINE ALAïA (Kostüm Tasarımı)Tunus’ta Güzel Sanatlar Okulu’nu bitiren Azzedine Alaïa, 1950’lerin sonunda Paris’e geldi. Bu önemli bir dönemdi zira Louise de Vilmorin, Simone Zehrfuss ve Arletty’le tanışmasına yol açtı. 60’lı yıllarda Cécile de Rothschild, Claudette Colbert ve Greta Garbo’yla çalıştı. 1980 yılında ilk hazır giyim koleksiyonunu Paris’te başarıyla sundu ve ilk mağazasını 1984’te açtı. 1989’da Jessye Norman’ın Fransız İhtilali’nin 200. Yılı kutlamalarında giydiği Fransız bayrağının renklerinden oluşan ünlü elbisesini tasarladı ve incilerle bezeli bir mini elbiseyi Tina Turner’a ithaf etti. Azzedine Alaïa, ustaca kesimleri ve sıradışı kumaş kombinasyonlarıyla, kadınlara asalet katarak gelenekteki modernliğin sözcüsü oldu.

CONSTANCE GUISSET (Sahne Tasarımı ve Videolar)ESSEC İşletme Okulu ve Paris Siyasal Bilimler Enstitüsü’nde okuyan sanatçı; Tokyo parlamentosunda bir sene geçirdikten sonra Ulusal Endüstri Tasarımı Okulu’ndan 2007’de mezun oldu. 2008’de Paris Belediyesi’nden Tasarım Büyük Ödülü, aynı yıl Hyères’de düzenlenen Tasarım Festivali’nde Halk Ödülü, 2010’da Audi Yetenek Ödülü ve 2011’de Tasarımcılar Günleri’nde en iyi sahne tasarımı ödülü gibi çeşitli ödüller kazandı. 2013 yılında Louis Vuitton ve Christian Dior parfümleri için tasarımlar yaptı.

ÉRIC SOYER (Işık Tasarımı)Boulle Okulu’nda geçici yapı mimarisi okuduktan sonra birçok yönetmen ve koreograf için Avrupa sahnelerinde ışık ve sahne tasarımları yapan sanatçı; 1997’de, Louis Brouillard grubunun tekrar eden yirmi gösteriden oluşan repertuvarının yaratım sürecinde bulunmuş olan yazar-yönetmen Joël Pommerat’la çalıştı. 2006’dan bu yana, aralarında Salon de Musique’de yer alan ışık sahneleri de olmak üzere, Hermès için on kadar proje gerçekleştirdi. Çalışmaları, Collectif Bonheur Intérieur Brut’la yaptığı sokak sanatından Fransız şarkıcı Jeanne Added’le yaptığı müziğe; Oscar Strasnoy, Oscar Bianchi, Daan Jansen, Philippes Boesmans ve Ondrej Adamek gibi bestecilerle yaptığı çağdaş operalara kadar uzanan sanatçı, 2008 ve 2012 yıllarında Fransız eleştirmen gazeteciler ödülünü kazandı.

Biletler 200, 150, 120, 90, 60 TL | Öğrenci 10 TL

Son Güncelleme: 14.11.2017 21:02
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.