Kapat
 
 Firmanı Ekle - Arama Arşivi - Site İçi Arama:      


  Tüm İlçeleri
 Adalar
 Avcılar
 Bağcılar
 Bahçelievler
 Bakırköy
 Bayrampaşa
 Beşiktaş
 Beykoz
 Beyoğlu
 Büyükçekmece
 Çatalca
 Eminönü
 Esenler
 Eyüp
 Fatih
 Gaziosmanpaşa
 Güngören
 Kadıköy
 Kağıthane
 Kartal
 Küçükçekmece
 Maltepe
 Pendik
 Sarıyer
 Silivri
 Sultanbeyli
 Şile
 Şişli
 Tuzla
 Ümraniye
 Üsküdar
 Zeytinburnu
  Gazete Oku
 Akşam
 Birgün
 Bugün
 Cumhuriyet
 Evrensel
 Güneş
 Halka Tercüman
 Hürriyet
 Kurultay
 Milli Gazete
 Milliyet
 Ortadoğu
 Radikal
 Sabah
 Star
 Şok Gazetesi
 Takvim
 Türkiye
 Vakit
 Vatan
 Yeni Asya
 Yeniçağ
 Yeni Mesaj
 Yeni Şafak
 Zaman
  Önemli Adresler
 118 Rehber
 Adsl Kota Bilgi
 Askerlik İşlemleri
 Aöf Sonuçları
 Çalıntı Oto Sorgu
 Ehliyet Sonuçları
 IETT Seferleri
 Igdaş Borç Sorma
 Iski Borç Sorma
 Kpss Sonuçları
 M.E.B Sınav Sonuç
 Pasaport Başvurusu
 Piyango Sonuçları
 Sahte Para Sorgu
 Sayısal Loto
 Ssk Gün Hesabı
 Sürücü Puanı Sorgu
 Tc No Sorgu
 Tren Bilet Satış
 Vergi No Sorgu
 Önemli Telefonlar
 Ösym Sonuçları

CRR Ekim, Kasım, Aralık konser proğramı

Tarih: 17.10.2011

CRR Ekim, Kasım, Aralık Konser Proğramı, CRR'de birbirinden güzel konser ve etkinlikleri sizleri bekliyor. İşte size 3 aylık konser proğramı


EKİM 2011

17 Ekim Pazartesi
İhsan Özer Kanun Orkestrası
“Tellerin Niyâzı”
Sanat Yönetmeni: İhsan Özer
Misafir Solist: Bekir Ünlüataer
Orkestra: Safinaz Rizeli, Hande Elmacı
Erkin Sefer, Bahadır Şener, Semih Öksüzler
Ahmet Güçlüer, Ateş Erol, Turgut Özüfler
Devrim Ekiz, Serkan Halili, Fahrettin Yarkın

“Sofi hele gel meclise dinle bu sazı
Gör nic’olur TELLERİN Allah’a NİYAZI”
Kanun çalgısının tüm icra tekniklerinin ortaya konulacağı bu konserde yer alan tüm icracılar İhsan Özer’in kanun öğrencilerinden oluşuyor. İcracı ve şef olarak sahnede yer alacak olan İhsan Özer, her biri çalgısında isim yapmış olan öğrencileri ile birlikte bir ilke imza atmış olacak. Toplu icranın yanında, bireysel kanun icraların da yer alacağı konserde, Sultan Bayezit Han, Dede Salih, Hüseyin S. Arel, Ruhi Ayangil, Refik Fersan, Hasan F. Alnar, Refik T. Alpman, L.van Beethoven, J.Brahms gibi bestecilerin eserlerinden oluşan, zengin bir repertuarla sanatseverlerle buluşacak.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL


18 Ekim Salı
Wayne Shorter Quartet
“Cazın Büyükbabası”
Saksafon: Wayne Shorter
Piyano: Danilo Perez
Bass: John Patitucci
Davul: Brian Blade
Caz tarihinin kilometre taşlarından Wayne Shorter, 18 Ekim’de, caz severlerle CRR’de buluşacak. 78’lik Shorter, etkileyici performansıyla genç cazcıları cebinden çıkaracak.
Sezonun bu en iddialı caz konserinde Shorter’a 2000 yılından beri beraber sahne aldığı Modern cazın en önemli davulcusu Brian Blade, Chick Corea’nın caz dünyasına armağan ettiği basçı John Patitucci ve Latin Grammy ödüllü piyanist Danilo Perez eşlik edecek.
Wayne Shorter, Temmuz ayında Marcus Miller, Herbie Hancock’la birlikte oluşturdukları Miles Davis Tribute ile İstanbullularla buluşmuştu.
Miles Davis’ten aldığı ilhamla…
Caz tarihinde ilk dikkat çeken çıkışını Miles Davis’in ikinci beşlisinde gösteren Shorter, Blue Note Records’tan altmışlı yıllarda yayınladığı, Juju, Speak No Evil, All Seeing Eye, The Soothsayer, Adams Apple ve Night Dreamer gibi albümlerle caz tarihinde önemli bir yere sahip oldu. Yetmişli yıllarda ise Miles Davis’ten aldığı ilhamla beraber Avusturyalı orgcu, piyanist Joe Zawinul ile kurduğu Wheather Report caz-füzyon soundunu oluşturan öncelikli gruplardan biri haline geldi. Wheather Report okulu Joe Zawinul bestleri ve Wayne Shorter aranjmanlarıyla Black Market, Heavy Wheather, Mr Gone gibi pek çok füzyon albümünü caz tarihine armağan etti. Wheather Report okulu aynı zamanda Miroslav Vitous, Jaco Pastorius, Omar Hakim, Don Alias, Peter Erksine gibi pek çok önemli müzisyeni caz dünyasına kazandırdı. Kariyerinde altı kez grammy ödülü almış sanatçıya,1999 yılında Berklee College of Music tarafından fahri doktora unvanına layık görülen sanatçı 2000 yılından beri John Patitucci, Danilo Perez ve Brian Blade ile oluşturduğu dörtlüsüyle caz sahnelerinde yerini alıyor.
Modern cazın en önemli davulcusu Brian Blade
Günümüzde modern cazının yetiştirdiği en önemli caz davulcularından biri olan Brian Blade kariyerinde, Joshua Redman, Kenny Garrett, Chick Corea, Bob Dylan gibi pek çok önemli sanatçıyla çalıştı. Eşsiz bir post bop ritim tekniği olan Blade 2000 yılından beri Wayne Shorter Quartet ile birlikte çalışmaktadır.1998 yılında çıkardığı Fellowship albümüyle solo kariyerine başlayan sanatçı 2009 yılında yayınladığı Mama Rosa albümüyle de şarkıcılığa soyundu.
Chick Corea’nın caz dünyasına armağanı John Patitucci
Chick Corea’nın caz dünyasına armağan ettiği müzisyenlerden biri olan İtalyan kökenli basçı John Patitucci, seksenli yılların sonunda elektrik basla yaptığı çalışmalarla caz-füzyon dünyasının dikkatlerini çekti. Özellikle GRP records tarafından yayınlanan On the Corner,
Sketchbook adlı çalışmaları dikkat çeken füzyon çalışmaları olarak raflarda yerini aldı.1986 yılında NARAS tarafından yaşayan en ünlü basçı ilan edilen Patitucci, doksanlı yıllardan itibaren de kontrbas da ustalığını kanıtladı. 2009 yılında Joe Lovano ve Brian Blade ile kaydettiği Rememberance adlı albüm bunun en açık örneğidir.
Herbie Hancock’u aratmayan Latin Grammy’li Danilo Perez
10 yaşında piyano çalmaya başlayan Panamalı piyanist Danilo Perez,1985 yılında Berklee’ye kabul edilmesinin ardından, Claudio Roditi, Jon Hendricks, Terence Blanchard gibi önemli caz müzisyenleriyle çalışma imkanı buldu. Aynı zamanda 1995 yılında Wynton Marsalis ile Polonya turnesine çıkarak, Marsalis’in grubunda çalan ilk latin kökenli piyanist oldu.
Kariyerinde Roy Haynes, Charlie Haden, Michael Brecker gibi pek çok ustayla çalan Perez, 2003 yılında Verve records’tan çıkardığı Till Then albümüylede caz dünyasında dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Sanatçının 2010 yılında çıkardığı Providencia adlı çalışma Downbeat’in en iyiler listesinde ilk 10’da gösterildi.
80.00 - 70.00 - 60.00 - 50.00 TL

19 Ekim Çarşamba
Fazıl Say & Cihat Aşkın
“Fazıl Say’ın Kleopatra Eseri’nin Türkiye Prömiyeri”
Fazıl Say
1970 yılında Ankara’da doğan Fazıl Say, 4 yaşında piyanoya başladı. Ankara Devlet Konservatuarı’nda “Üstün Yetenekli Çocuklar için Özel Statü”de öğrenim görerek; 1987’de konservatuarın piyano ve kompozisyon bölümlerini bitirdi. Çalışmalarını Alman bursuyla Düsseldorf Müzik Yüksek Okulu’nda sürdüren sanatçımız, 1991’de konçerto solisti diplomasını aldı, 1992’de Berlin Tasarım Sanatları ve Müzik Akademisi’nde piyano ve oda müziği öğretmenliğine getirildi. Beş kıtada sürdürdüğü konserleri ve yankı uyandıran
CD’leriyle bütün dünyada aranan bir piyanist olan Fazıl Say, derinlikli yorum kavrayışı nedeniyle günümüze kadar 20 uluslararası ödülle onurlandırıldı. Sunduğu konserlerle her yıl yüz binlerce müzikseverin hayranlığını kazanan sanatçı, New York Filarmoni, St. Petersburg Filarmoni, Amsterdam Concertgebouw, Viyana Filarmoni, Çek Filarmoni, İsrail Filarmoni, Orchestre National de France, Tokyo Senfoni gibi orkestralar eşliğinde çağımızın tanınmış şefleriyle konser verdi. 2008’de Avrupa Birliği tarafından “Kültür Elçisi” unvanıyla görevlendirilen Fazıl Say, doğu ve batı kültürleri arasında yeni köprü kurmayı amaçlamaktadır.
Cihat Aşkın
Henüz çok küçükken müziğe olan ilgisini keşfeden ailesi tarafından konservatuara kaydı yaptırıldı. Olağanüstü yeteneği ve disiplinli çalışmaları ile başarılı bir öğrencilik dönemi geçiren Aşkın, Prof. Ayhan Turan’ın sınıfından mezun oldu. 12 yaşında ilk resitalini veren Cihat Aşkın, 15 yaşına geldiğinde tüm Paganini Kaprisler’i çalıyordu. Müzik eğitimine Londra’da bulunan Royal
College of Music’de Rodney Friend ve The City Univercity’de Yfrah Neaman ile devam etti. Ustalar, Ruggierro Ricci ve Dorothy Delay ile kısa süreli çalışmaları olan Aşkın, master ve doktora programlarını bitirerek yurda döndü. İTܒde 1998’de Doçent, 2006’da Profesör unvanlarını aldı.
F.Say / “Kleopatra” Solo Keman için Op.34 (Türkiye Prömiyeri)
Keman: Cihat Aşkın
F.Say / Piyano ve Keman İçin Sonat Op. 7
Introduction: Melancholy
Grotesque
Perpetum mobile
Odam Kireç Tutmuyor
Epilogue: Melancholy
Piyano: Fazıl Say
Keman: Cihat Aşkın
L.v.Beethoven/ “Spring” Keman ve piyano için sonat No. 5 in Fa
major, Op. 24
Piyano: Fazıl Say
Keman: Cihat Aşkın
Ara
F. Schubert / Sonat Sol majör Op.78 D.894
Molto moderato e cantabile
Andante
Menuetto
Allegretto
Piyano: Fazıl Say
70.00 - 60.00 - 50.00 - 40.00 TL

20 Ekim Perşembe
CRR Türk Müziği Topluluğu
Kâr-ı Nâtık
Şef: Veysel Dalsaldı
Hayatı sanatla estetize edebilmek hüneri, bütün nicelik ve nitelik dengeleriyle birlikte insana ait ise; bunu başarabilmiş toplumlar insâni medeniyetlere sahip toplumlar değil midir? Bütün insan unsuruyla “birlikte” bu hüneri gösterebilmiş olan geçmişimize müzik sanatı penceresinden baktığımızda aslında açık ve temiz bir anlatımla bugün dahi konuştuğunu duyabilir miyiz? Bu ifâde biçim ve içerik olarak alışageldiğimiz uslûba benzemiyor gibi gelse de biraz kulak verdiğimizde çok konuşup az anlaşan “iletişim çağı insanı” olan bizlere hikmet ve estetiği teklîf ettiğini duyabilir miyiz?
İnsanın salt zihnine değil de can kulağına söyleyen bir bilgeden sohbet dinler gibi “KÂR-I NĀTIK”ı bugün dinlediğimizde, yeniden “insâni medeniyet”in şifrelerini verdiğini duyuyor olabilir miyiz? Müziği müzikle öğrenen ve öğreten bir estetik teklif, “uslûb’ulîsan aynıyle insan” özdeyişimizi hatırlatıyor olabilir mi? Peki ya konuşmaktan çok işitmeye olan ihtiyacımızı anımsatıyor olabilir
mi? İsmail Dede’nin Rast ile başlayan makamlar arasında geçiş ve makam tarifi dersi niteliğindeki Rast Kâr-ı Nātık’ın her makam tarifinin ardından yine İsmail Dede’nin o makamdan bestelediği muhteşem bir eser seslendirilerek Kâr-ı Kâr-ı Nātık’ın bir nev’i açılımı yapılacak.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL


22 Ekim Cumartesi
Duo Gisbrenco
Gisbranco, genç piyanisler Bianca Gismonti ve Claudia Castelo Branco’nun oluşturduğu ikilidir. Bianca, ünlü bestekâr ve müzisyen Egberto Gismonti’nin kızıdır. İki piyano ile enstrümantal müziğin eşsiz repertuarını oluşturan ikili, bu repertuarda Astor Piazzolla, Egberto Gismonti, Hermeto Pascoal, Toninho Horta, Heitor Villa-Lobos, Ernesto Nazareth, Edu Lobo’nun eserlerine yer verecek. Aynı zamanda repertuarlarında kendi besteleriyle güncel bestekârlardan Leandro Braga and Andre Mehmari’nin de eserleri görülür. İkili; Andre Mehmari, Gilson Peranzzetta, Egberto Gismonti, Carlos Malta, Mauricio Einhorn gidi pek çok diğer ünlü müzisyenlerin de desteklerini alarak Brezilya
enstrümantal müzikleriyle dikkat çekiyorlar. Duo Gisbranco, Brezilya’nın her yerinde birçok televizyon programı dâhil önemli caz festivalleri ve konser salonlarında performans sergiliyorlar.

Festa No Carmo (Bianca Gismonti)
Flor De Abril (Claudia Castelo Branco)
Dansa (Heitor Villa-Lobos)
Deixa (Baden Powell / Vinicius De Moraes)
Entre Amigos (Bianca Gismonti)
Serra Do Céu (Claudia Castelo Branco / Marcos Campello)
Sabiá E Beija-Flor (Bianca Gismonti)
Riscado (Claudia Castelo Branco)
Aquelas Coisas Todas (Toninho Horta)
Brejeiro (Ernesto Nazareth
Por Causa De Um Ingresso Do Festival Matou Roqueira De 15 Anos (Chico
César)
25.00 TL - 20.00 TL - 15.00 TL - 10.00 TL


23 Ekim Pazar
SEYAHAT-NAĞME
Solist: Bora Uymaz
Kemençe: Derya Türkan
Tanbur: Murat Aydemir
Ney: Yavuz Akalın
Kanun: Taner Sayacıoğlu
Daire ve Bendir: Fahrettin Yarkın
Sunum: Türkan Uymaz
Evliyâ Çelebi, “Seyahat Yâ Rasulallah” deyip yollara düşeli, uçsuz bucaksız Osmanlı topraklarında gezip gördüğü yerleri on ciltlik Seyahatnâmesi’nde uzun uzun anlatalı, 400 yıla yakın zaman olmuş. Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi, Osmanlı tarihçiliğine yüzyıllar öncesinden gönderilen büyük bir hediyedir. O olmasaydı mûsikî, kültür, dil, halkbilimi, sanat tarihi, topoğrafya, dinler tarihi, tasavvuf tarihi ve yerel tarih araştırmaları en önemli kaynağından mahrum kalacaktı. Kendisi de ciddi bir mûsikîşinâs olan, güzel sesi ve güzel Kur’an
okumasıyla da meşhur Evliya Çelebi’nin yaşadığı dönem, tam bir mûsikî cennetidir. IV. Murad, Benli Hasan Ağa, Solakzâde, Âmâ Kadri, Neyzen Yusuf Dede, Derviş Ömer, Koca Osman Efendi, Şeştârî Murad Ağa, Ali Ufki, Hafız Post, Itrî, Hafız Kömür, Çömlekçizâde Recep Çelebi, Seyyid Nuh, Hatibzâde Osman, Ali Şirügani, Hatib Zâkiri Hasan Efendi, Evliya’nın yaşadığı dönemde,
kendi ibaresiyle İstanbul’daki 4000 civârındaki mûsikîşinâsdan sadece bazıları.

Böyle bir dönemin mânevi ve kültürel atmosferini teneffüs etmiş olan Evliyâ Çelebi’nin Seyahatnâme’sindeki kıymetli mûsikî bilgilerine de icrâ edilen eserlerin arasında küçük anlatımlarla yer verilecek. Konserin ilk bölümünde Evliya Çelebi dönemindeki bestekârların saz eserleri icra edilecek. İkinci bölümünde ise aynı dönemin sözlü eserleri icra edilecek.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL



24 Ekim Pazartesi
Viyana’dan Esintiler “Wien Quartet&Serap Göğüş“
Klasik müziğin kalbinin attığı Viyana’da yetişmiş unutulmaz müzisyenlerin eserleriyle Viyana’da yetişmiş bir Türk solisti buluşturacak bu konser; klasik müziğin tanınmış melodileriyle dinleyicilerine hoş bir Viyana esintisi yaşatacak. Müzik eğitimine Viyana’da devam eden Serap Göğüş ve Wild Ensemble üyelerinin oluşturduğu Wien Quartet, Viyana’dan esintiler sunacak. Viyana’nın barok, klasik, romantik dönemlerinden eserlerin sergileneceği konserde Handel, Mozart, J. Strauss ve Lehar başta olmak üzere Viyana operetleri ve Viyana Liedleri seslendirilecek.
Serap Göğüş
İstanbul’da Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde ve Avusturya’da Viyana Konservatuarı’nda opera okuyan sanatçı, İstanbul’da Büyükşehir Belediyesi Sahnesi’nde Leyla ve Mecnun’da Leyla rolünü sahneledi. Wolfgang Amadeus Mozart’ın ünlü Saraydan Kız Kaçırma operasındaki performansı ile birçok operada sahne aldı.
Angelika Wild, çello
Viyana’da doğan sanatçı 6 yaşında Viyana Konservatuarının bir bölümü olan Rudolfsheim-Fünfhaus Müzik okulu’nda Prof. Karl Krumböck (Uzun yıllardır Viyana Filarmoni üyesi) ile çello derslerine başladı. 1986 – 1996 Viyana Konservatuarı’nda Prof. Bayrov’la çalıştı ve uygulamalı müzik bölümünden diplomasını aldı. 1992-1994 çello ve piyano için enstrümantal pedagoji bölümünde okuyan sanatçı, 1995-2005 Brunn Müzik Okulu’nda ders verdi. 1989’dan beri Avusturya ve Avusturya dışında pek çok orkestrayla konserler vermektedir. Sanatçı, 2003’ten beri Viyana Devlet Operası ve Viyana Halk Operası Orkestrası’nda yer almaktadır.
Michaela Wild, keman
Viyana’da doğan Michaela Wild, ilk keman derslerini 6 yaşında almaya başladı. Viyana Konservatuarı’nda Prof. Alexander Arenkov ile uygulamalı müzik ve enstrümantal pedagoji çalıştı. 1996 yılında uygulamalı müzik ve enstrümantal pedagoji diplomasını alan sanatçı, Haydn Filarmoni Orkestrası, Johann Strauss Orkestra, Strauss Festival Orkestrası’yla birlikte pek çok konserler verdi.
Angelika Ortner, piyano
Viyana’da doğan sanatçı, ilk piyano derslerine Elisabeth Eshwé yönetiminde Viyana Margareten Müzik Okulu’nda başladı. 1994’ten 1999’a kadar Viyana Konservatuarı’nda Prof. Roland Patik’le piyano ve aynı zamanda enstrümantal pedagoji çalışan sanatçı, 1999’da enstrümantal pedagoji ve piyano diplomasını
aldı.1992’den beri kadınlardan oluşan “Perlen aus Wien” band’ıyla 1988’den beri Wolfang Ortner Orkestrası’yla pek çok performaslar vermiştir. Ensemble Wild’ın konser moderatörlüğünü yürütmektedir.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL


25 Ekim Salı
Şark Bülbülleri
Ghada Shiebır&Melihat Gülses
Solistler: Ghada Shbeir&Melihat Gülses
Keman: Baki Kemancı, Tarık Kemancı
Viyola: İbrahim Şentürker
Kemençe: Neva Gülses
Viyolonsel: Murat Süngü
Kontrbas: Umut Sel
Kanun: Turgut Özüfler, Maria Makhoul
Ud: Gürcan Yaman, Afif Abou Merhej
Ney: Samir Siblini
Piyano: Şevket Aşıkuzun
Akordeon: Bekir Sakarya
Ritm: Fahrettin Yarkın
Maroun Abou Samra
Müzik Yönetmeni: Necip Gülses
19. yüzyıl sonlarına kadar Osmanlı İmparatorluğu, sınırları içinde yer alan tüm ülkelere kültür, sanat ve mimari yönden büyük katkıda bulundu. Özellikle Balkanlar, Ortadoğu ve Arap yarımadasında bu etkiler zamanımıza kadar geldi. Bugün dahi, Osmanlı mimarisini, müziğini, sosyal yaşam geleneklerini görmek mümkündür. Bu projede çok yakın zamana kadar bizim idaremiz içinde yaşayan Lübnan, buna çok güzel bir örnektir. Lübnan müzikleri, incelendiğinde kendi müzik tarzlarının yanında Osmanlının bölgede yaygınlaştırdığı ve geliştirdiği kendi müzik kültürü ile ne kadar iç içe olduğunu görmek mümkündür.
Kullanılan makamlara, usullere ve aruz vezni ile yazılmış şiirlere, şarkılar içinde kullanılan terennümlere bakıldığında Arab ve Türk kültürünün bu konudaki yakınlaşması çok açık bir şekilde ortaya çıktığı gibi; Osmanlının bu konuda ne kadar etkin bir rol oynadığını görmek kolaylaşır. Şark Bülbülleri isimli bu konserde; Türkiye’nin ve Lübnan’ın çok önemli iki ses sanatçısı olan Beyrut Devlet Konservatuarı Öğretim Üyesi Ghada Shbeir ve TRT Ses Sanatçısı Melihat Gülses iki ülkeden oluşturulacak olan bir orkestra ile birlikte yer alıp, kâh solo kâh birlikte seslendirecekleri özel bir repertuar ile dinleyicileriyle buluşacaktır.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

26 Ekim Çarşamba
European Union Chamber Orchestra (Avrupa Birliği Oda Orkestrası)
& Şefika Kutluer
Şef: Jerome Akoka
Solist: Şefika Kutluer (flüt)
Avrupa Birliği Oda Orkestrası, ilk konserlerini 1981 yılında verdi. Avrupa Birliği tanıtım elçisi olarak kısa zamanda dünya üzerinde saygın bir yer edinen orkestra, 1992‘den 2004‘e kadar Avrupa Komisyonu tarafından Doğu Asya, Kuzey, Güney ve Orta Amerika, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’da konserler vermesi için gönderildi. Orkestra, Ürdün Kraliçesi, Belçika Kralı ve Kraliçesi
adına çeşitli konserler verdi. Avrupa Delegasyonu’nun davetiyle Avrupa Birliği Oda Orkestrası, Güney Amerika’yı 7 defa, Meksika’yı 9 defa dolaştı. 1997 yılında John Cabot’un Kanada’ya ayak basışının 500. Yılı olması sebebiyle bir konser veren orkestra, 1998 yılında Hindistan’ın kurtuluşunun 50. yılı sebebiyle bir konser verdi. Yıllık olarak altmışa yakın konser veren ve 73 ülkede performans sergileyen orkestra, pek çok saygın sanatçı ile birlikte çalıştı. Bu isimler arasında Cyprien Katsaris, Lazar Berman, Mischa Maisky, Igor Oistrakh, Ivo Pogorelich,Gil Apap ve Şefika Kutluer gibi isimler yer alır.
Antonio Vivaldi ( 1678 - 1741 ) ŞEFİKA KUTLUER, Flüt
6 Concerti, Op.10 Concerto No. 1 “La tempesta di mare “
in F Major Allegro
Largo Allegro
Concerto No. 2 “La notte “ in G-Minor
Largo Presto (“Fantasmi”)
Largo Presto
Largo (“il sonno”) Allegro
Concerto No. 3 “Il cardellino” in D Major
Allegro Cantabile
Allegro Concerto No. 4 in G Major
Allegro Largo
Allegro Concerto No. 5 in F-Major
Allegro ma non tanto Largo e cantabile
Allegro Concerto No. 6 in G-Major
Allegro Largo
Allegro
40.00 - 30.00 - 20.00 - 15.00 TL


27 Ekim Perşembe
Dabaghyan Ensemble
Günümüzün en iyi çağdaş dudukçularından biri olan Gevorg Dabaghyan, 1965 yılında Ermenistan’ın Erivan şehrinde dünyaya geldi. 1990’da “Doğunun En İyi Enstrümanları” yarışmasının Duşanbe ayağını kazanan Dabaghyan, 1992 yılında Erivan Devlet Konservatuarı’nda yüksek lisansını tamamladı. 1992’de Erivan’da
Sayat-Nova ödülü aldı. 1995’de Celestial Harmonies’den çıkan albümü uluslararası “INDI” ödülüne layık görüldü. Dabaghyan 2002 yılından sonra “TRADCROSS” etiketiyle birçok albüm yayınladı. Gevorg Dabaghyan’ın repertuarı geleneksel halk şarkılarının, Ermeni ozanlarının bestelerinin, dini şarkıların ve çağdaş bestecilerin şarkılarının derlemesinden oluşuyor. Dabaghyan, Yuri Bashmet and Moscow Soloists, Yo-Yo Ma and The Silk Road Ensemble, saksafon üstadı J. Garbarek, kemancı Gidon Kremer, Atlas Ensemble, Xenia Ensemble gibi günümüzün büyük sanatçılarının projelerinde duduk çaldı. Ermenistan, İtalya, Amerika Birleşik Devletleri, Gürcistan, Belçika, Hollanda, Almanya, Finlandiya, Rusya, Macaristan, Ukrayna, Özbekistan, İran, Lübnan, Norveç, Fransa, İsviçre, Polonya, Kanada, Birleşik Arap Emirllikleri ve Litvanya’da konserler veren Gevorg Dabaghyan, 2001 yılından beri Yo-Yo Ma’nın “The Silk Road” projesinde duduk çalmaya devam ediyor. Birçok film müziği albümünde yer alan Dabaghyan, Atom Egoyan’ın “Ararat” ve Paolo e Vittorio Taviani’nin “La Masseria Delle Allodole” filmlerinde de müzikleriyle yer aldı. Gevorg Dabaghyan 2005’den bu yana Erivan Devlet Konservatuarı’nda duduk profesörü olarak genç dudukçuları eğitmeye devam etmektedir. Gevorg Dabaghyan’ın müzik direktörlüğündeki “Dabaghyan Ensemble”ın repertuarı Ermeni halk ezgilerinden, Aşık şarkılarından ve Ermenistan’ın önemli bestecilerinin eserlerinden oluşmaktadır. Duduk sazının en özel ezgilerinin solo olarak da sunulacağı dinletiye, Ermenistan’ın etnik sazlarında üstat sayılan beş kişilik bir grup eşlik etmektedir.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

30 Ekim Pazar
Lipkind Quartet
Gavriel Lipkind, 1977 yılında Rusya’dan göçen bir ailenin çocuğu olarak Tel Aviv’de dünyaya geldi. Altı yaşında çello çalmaya başlayan Lipkind, ilk performansını sekiz yaşındayken gerçekleştirdi. Tel Aviv Üniversitesi’nin S. Rubin Müzik Akademisi’nde klasik müzisyen Uzi Wiesel’in eğitmenliği dalında eğitim gören Lipkind, birçok yarışmada ödül aldı. 2002’ye kadar orkestralarla
çeşitli performanslarda bulunan Gavriel Lipkind, üç yıllığına repertuarını genişletmek üzere turneye çıktı. 2002’de Lipkind, Berlin’deki Grand Prix’teki Emanuel Feuermann Yarışması’nda iki özel ödül aldı. Lipkind, iki yıl boyunca piyanist Roman Zaslavsky ile bir yapım üzerine çalışarak Lipkind Quartet’i kurdu.
Ernst Bloch “Night”
Samuel Barber String Quartet Op.11 No.1
Molto allegro e appassionato
Molto adagio
Molto allegro (como primo) – Presto
Sergei Rachmaninov Quartet No. 1 (unfinished)
Romance (Andante Espressivo)
Scherzo (Allegro)
Ara
Igor Stravinsky “Trois Pieces” for String Quartet
(no movement titles)
Antonin Dvorak American Quartet
Allegro ma non troppo
Lento
Molto vivace
Finale: vivace ma non troppo
30.00 - 25.00 – 15.00 – 10.00 TL

KASIM 2011

2 Kasım Çarşamba
Sözsaz İstanbul
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL
Proje: R. Hakan Talu
Solistler
Gül Yazıcı- Çiğdem Yarkın- İlhan Yazıcı
Saz Sanatçıları
Fahrettin Yarkın-Bendir
Ferruh Yarkın-Def, Daire,
Hakan Talu-Tanbur
Mete Aslan-Ud
Serkan Mesut Halili–Kanun
Sercan Halili-Kemençe
Özgür Özgüler-Viyolonsel
Şevket Aşıkuzun-Piyano

“Sözsaz İstanbul” Topluluğu, Türkiye ve dünyanın çeşitli şehirlerindeki festivaller, konser salonları, saraylar, kiliseler, tiyatrolar ve üniversiteler gibi farklı mekânlarda tek başlarına veya çeşitli gruplarla performanslar gerçekleştirmiş olan sanatçıların bir araya gelmesi ile 2010 yılında Tanburi Hakan Talu tarafından kuruldu. Sözsaz İstanbul Topluluğu, konserlerini değişik proje başlıkları altında gerçekleştirme prensibini benimsemiştir ve proje konularını Bizans’tan, Osmanlı İmparatorluğu’na uzanan geniş bir yelpaze içindeki başlıklardan seçmektedir. Bu başlıklar erken dönem müzikolojik çalışmalar ile klasik, romantik, yakın dönem ve tasavvuf müziği eserlerinden örnekler şeklinde sıralanabilecek olup, eserlerin seslendirilmesi klasik icra
tarzında yapılmaktadır. İlk albümünü 2011 Temmuz ayında “Sevdim Seni” başlığı ile yayınlayan Sözsaz İstanbul Topluluğu bu konserinde 1900’lerin başlarından günümüze kadar süre gelen zaman içinde bestelenmiş şarkı formundaki eserlerden örnekler seslendirecek.

3 Kasım Perşembe
Canizares
“Flâmenko’nun Dâhi Gitar Virtüözü”
Gitar: Cañizares
2. Gitar: Juan Carlos Gómez
Perküsyon: Rafa Villalba
Bas: Iñigo Goldaracena
Flamenko Dans ve Kastanyet: Charo Espino
Flamenko Dans ve Cajón: Angel Muñoz
Dünyaca tanınan müzik dehası, virtüöz Canizares, dünya turnesi kapsamında 3 Kasım Perşembe akşamı CRR’de müzikseverlerle buluşuyor! Yüzyılın büyük flâmenko müzisyenlerinden biri olan Canizares, tekniğini; ahenk, güç ve hassasiyetle birleştirip, müziğindeki sadeliği yüceltiyor ve duygu yüklü bir mesajla dinleyiciye ulaştırıyor. İspanyol müziği geleneği ve mirasını tüm dünyaya ileten sanatçı, dünyanın en ünlü müzisyenleriyle çalışmış ve solo kariyerinde de birbirinden özel albümlere imza atmıştır. Efsane isim Paco de Lucia ile on yılı aşkın süre birlikte çalışan sanatçı, şimdiye kadar 100’den fazla albüm kaydında yer almıştı. Carlos Saura gibi efsane yönetmenlerin filmlerine müzikler yapan, İspanyol Ulusal Balesi’nin projelerindeki besteleriyle büyük övgü alan İspanyol Akademi Ödüllü Canizares, flâmenkoyu İspanya’nın kokusuyla dinleyicisi ile buluşturacak.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

4 Kasım Cuma
İBB Kent Orkestrası
Solist: Dünya Kızılçay
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası, şef Ekrem Tekeş’in yönetiminde 1989 yılında kuruldu. Bünyesindeki seçkin ve değerli müzisyenler ile ulusal ve evrensel çok sesli eserlerin, yurt içi ve yurt dışında tanıtılması, geniş kitlelere ulaştırılması için çeşitli konserler veren, turnelere katılan orkestra, başarı grafiğini her geçen gün yükseltmektedir. 31 kişilik devlet sanatçısı kadrosu ile yoluna başlayan orkestra, 1997 yılında 41 kişiye, 2009 yılında ise yaylı sazları da bünyesine katarak 51 kişiye ulaşmıştır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası şef Kamil Coşkun yönetimindeki 51 kişilik sanatçı kadrosu ile ulusal ve uluslar arası etkinliklerde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni temsil etmekte ve çalışmalarını sürdürmektedir.
Dünya Kızılçay
1982’de İstanbul’da doğan Dünya Kızılçay, 1993 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik bölümü, Aycan Teztel Trombon Sınıfına yarı zamanlı statü ile kabul edildi. Konservatuar eğitiminin yanında Saint Benoit Fransız Lisesi’nde de öğrenim gören Kızılçay, 1996 yılından itibaren liselerarası yarışmalara trombonist ve şarkıcı olarak katılmaya başladı. 1998 yılında Milliyet Liselerarası Müzik Yarışması’nda En İyi Erkek Solist Türkiye Birinciliği kazandı. 1999 yılı Mayıs ayında lise orkestrasıyla birlikte konser amaçlı Paris’e gitti. Aynı yılın ağustos ayında ise Malta Uluslararası Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi temsil etti. 2003 yılında Erdal Kızılçay ve Fuat Güner ile birlikte F.E.D. grubuna dâhil oldu ve Beatles Alaturka adlı projeyi gerçekleştirdi.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

12 Kasım Cumartesi
Juan Carlos Caceres
“Yeni Tango’nun Mimarı”
Sanat tarihçi, piyanist, besteci, söz yazarı ve ressam Juan Carlos Caceres, 1940’larda Buenos Aires’te doğdu. Sanat öğrenciliği sırasında çaldığı trombonuyla efsanevi caz kulübü Cueva de Passarto’yu etkiledi. 1968’de Paris’e giden Caceres, sanatçı Marie Laforet için çaldı. 1979 yılında ünlü techno-tango grubu “Gotan”, 1972 de “Malon” ve 1992 yılında “Tangofon” gruplarını kurdu. İlham dolu, tutkulu ve ateşli bir müzisyen olan Caceres, Tango, Candombe, Murga ve Milonga’nın yeniden doğuşunu sağlayan parçalar besteledi, muhteşem sesiyle ve enstrümanıyla onları hayata geçirdi. Geçmişi günümüze taşıyan önemli sanatçılardan biri olan sanatçı, deneyselliğin ustası olarak, eserlerine hayat verirken bass klarnet, saksafon ve çelloyu bir arada kullanıyor. Dünyanın en geniş nehri, Gümüş Nehir, eskiden bir olan Arjantin ve Uruguay’ı ikiye ayırıyor. Caceres ise bu iki ülkeyi, müziklerini inceleyerek ortaya çıkardığı Afrika ve Avrupa’nın ritim fırtınasıyla birleştiriyor. Bugünü ve geleceği yaratmak üzere müzisyenlere referans olan Caceres’in müziği, onu sayısız caz, latin, dünya müziği ve büyük tango buluşmalarına götürdü. Avrupa’da,
ABD’de, Kanada’da konserler veren sanatçı, birçok ustayla aynı sahneyi paylaştı. Emir Kusturica, Richard Galliano, Tania Maria, Bebel Gilberto, Ray Barreto, Kenny Garret, Youssou N’dour, Buena Vista Social Club, Jan Garbarek, Goran Bregovic bunlardan sadece birkaçı… Juan Carlos Caceres 2005’te çıkardığı Murga Argentina, 2007’de çıkardığı Utopia ve Nisan 2011’de çıkardığı “ Noche de Carnaval” albümleri ile geleceğin tangosunu yaratmaya devam ediyor.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

13 Kasım 2011 Pazar
Anatolia Ensemble
"Akdeniz Dalgaları"
Çello: Yelda Özgen Öztürk
Kemençe: Neva Özgen
Ud: Kyriakos Kalaitzidis
Ses: Carole Lahoud
Setar: Kiya Tabassian
Tombak, Vurmalı çalgılar: Ziya Tabassian
Anadolu’nun zengin ve bereketli toprakları Akdeniz’in dalgalarıyla buluşuyor. Toprak ve ona can veren su... Bu birbirinden ayrı düşünülemeyecek tabiat mucizeleri müziğin birleştirici etkisini de arkalarına alarak yeni maceralara yelken açıyor. Anatolia Ensemble’ın müziği bu defa da Yunanistan, İran ve Lübnan’dan konukları ağırlayacak. Anadolu’nun kendine has misafirperverliği
ve hoşsohbeti, zengin repertuar ve doğaçlamaları, dinleyiciyi Akdeniz’in dalgalarıyla serinletip adeta mavi tura çıkarıyor. Bu eşsiz yolculuk için sadece gözlerinizi kapatıp kendinizi derinlere bırakmanız yeterli...
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

14 Kasım Pazartesi
Reşat Aysu 101 Yaşında
“Ufuk Açan Bestekâr”
2011 yılı, Türk Mûsıkîsi’nin son dönemine, ufuk açıcı bestekârlığıyla iz bırakan Reşat Aysu’nun 101’inci doğum yılıdır. Reşat Aysu, Dârüşşafaka’da okurken, büyük bestekârımız Zekai Dede’nin oğlu olan Hâfız Ahmet Efendi’nin öğrencisiydi. Reşat Aysu, Türk Mûsıkîsi’nde çığır açan bir bestekâr olarak tarihe geçti. Çünkü kendi kendine öğrendiği halde derinlemesine vâkıf olduğu Batı Müziği tekniğini, Türk Mûsıkîsi’nin ruhuna en uygun şekilde uygulamayı ustalıkla başardı. Eserlerinin tamamı virtüozite çizgisinde bir tekniği gerektirmesine rağmen kullandığı teknik hiçbir zaman eserlerindeki “yerli” ruhun önüne geçmedi. Özellikle saz eserleri bestekârlığı, Türk Mûsıkîsi dünyası için ufuk açıcıydı. Reşat Aysu’nun saz eserleri, yepyeni havalarıyla büyük yankı
uyandırdığından, bestekârlığının diğer kanadını oluşturan sözlü eserleri daima gölgede kaldı. “Reşat Aysu 101 Yaşında” projesi, bestekârımızın bu önemli yönünü de gündeme taşıyacağı için ayrı bir önem kazanıyor. Mehmet Güntekin tarafından hazırlanan proje, bestekârın şehri olan İzmir’den, Şef Halil İbrahim Yüksel’in yönettiği “Ege Orkestra ve Korosu” tarafından uygulanacak. İki bölümden oluşacak projenin birinci bölümünde, Reşat Aysu’nun saz eserleri; ikinci bölümünde ise sözlü eserleri icra edilecektir.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL


15 Kasım Salı
Ralph Towner
30 yılı aşkın müzik kariyeri boyunca, modern müzik dünyasının en önemli yenilikçi figürlerinden biri olmayı sürdürüyor. 1940 yılında Washington’da dünyaya gelen Ralph Towner, müzisyen bir aileden geliyor. Babası trompetçi annesi de piyano öğretmeni olan Towner, Oregon Üniversitesi’nde bestecilik okuduktan sonra “Oregon” isimli caz topluluğunda beraber çalışacağı basçı Glen Moore ile tanıştı. Caz efsanesi Bill Evans’tan oldukça etkilenen Towner, Viyana’da klasik gitar eğitimi de aldıktan sonra New York’a yerleşerek caz dünyasındaki yerini aldı. 12 telli gitarla yaptığı kendisine özgü caz besteleriyle adını duyurdu. Artık “12 telli” denildiğinde akla hemen onun ismi geliyordu. Oregon Caz Topluluğunda bestecilik, gitaristlik ve klavyecilik yapan Towner, bir yandan da solo kariyerine devam etti. Gary Burton, John Abercrombie, Egberto Gismonti, Larry Coryell, Keith Jarret, Jan Garbarek ve Gary Peacock gibi çok önemli çağdaş müzisyenlerle çalışmalar yapan Ralph Towner, halen yenilikçi tavrıyla caz dünyasının önemli isimlerinden biri olarak anılıyor.
40.00 - 35.00 - 30.00 - 20.00 TL

16 Kasım Çarşamba
İncesaz
Tanbur, lavta: Murat Aydemir
Kemençe: Derya Türkan
Kontrbas: Volkan Hürsever
Kanun: Taner Sayacıoğlu
Bas gitar: Akın Aral
Vurmalı çalgılar: Türker Çolak
Gitar: Cengiz Onural
Vokal: Dilek Türkan
Vokal: Bora Ebeoğlu
İncesaz, 1997 yılında kendilerine özgü bir müzik yaratma amacıyla, Murat Aydemir, Derya Türkan ve Cengiz Onural tarafından kuruldu. İncesaz, 1999 yılında “bir/Eski Nisan” albümünü yayınladı. Bu albümle, Taner Sayacıoğlu gruba katıldı. 2001’de “iki/Eylül Şarkıları” yayınlandı, bu albümle bas gitarda Akın Aral gruba katıldı, albümün solistliğini Melihat Gülses yaptı. 2004’te “üç/
İstanbul’a Dair” albümü yayınlandı. Bu albümde eserlerin çoğunda bir yaylı çalgılar dörtlüsü İncesaz’a eşlik etti. 2005’te “dört/Mazi Kalbimde” albümü yayınlandı. Bu albümde vurmalı çalgılarda Türker Çolak gruba katıldı, albümün solistliğini Dilek Türkan yaptı. 2007’de “beş/Elif” albümü yayınlandı, türkülerin yorumlandığı bu albümün solistliğini Cengiz Özkan yaptı. 2009’da “altı/Kalbimdeki Deniz” albümü yayınlandı, bu albümün solistliğini Dilek Türkan ve Bora Ebeoğlu yaptılar. İncesaz, bu konserinde enstrümantal eserlerinin yanı sıra Dilek Türkan ve Bora Ebeoğlu’nun seslendireceği en sevilen şarkılarını seyircisiyle paylaşacak.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

18 Kasım 2011 Cuma
Hindi Zahra
Fas doğumlu olan Hindi Zahra, “Cheikha Rimitti” ve “Ümmü Gülsüm” gibi divaların geleneksel müziğinden, çöl Rock’n Roll’unun büyük Mali’lisi “Ali Farka Toure”nun Blues’undan ve “Ismael Lo”nun halk müziğinden etkilendi.
Daha sonra Akdeniz üzerinden Paris’e geçip Louvre’de çalışmaya başlayan Zahra, “Bu benim sanatla buluşmamdı” diyor ve ekliyor: “Çocukken düşüncelere dalıp giderdim, hep doğayla temastaydım. Tablolar da bana bu hissi verirdi. Resimler de müzik gibi her zaman huzur vericiydi. Ses her zaman benim
hayalgücümün yakıtı oldu.” 2005 yılında Hindi Zahra, bir yılda 50’den fazla şarkı yazdı. Kırk dakikalık “Handmade” albümü prodüksiyonu ve aranjmanı
tamamen kendisi tarafından yapılmış on bir şarkıyı içeriyor. İlk albümü olmasına rağmen klasikleşmiş duygusu veren olgun tavrıyla, dikkat çekiyor. Kendine has üslûbunu, halk-caz müziği ve Güney Fas köklerini bendirle, “Ganoua” bas gitarla ya da Berberi unsurlarıyla zenginleştiriyor. Hindiz Zahra, “her zaman aşkla ilgili” şarkılarını seslendirmek üzere, 18 Kasım akşamı, sevenlerini keyifli bir yolculuğa çıkaracak.
50.00 - 40.00 - 30.00 - 20.00 TL


25 Kasım Cuma
Ernest Ranglin
1932 yılında Jamaika’da doğan Ernest Ranglin, küçük yaşlardan itibaren müzik kültürüyle büyüdü.Ranglin, daha sonra Amerikalı caz gitaristi Charlie Christian’dan etkilendi.Ranglin, 16 yaşına geldiğinde şehrin genç ve yetenekli müzisyenlerinden biri olarak tanındı. 1948 yılında ilk grubu olan Val Bennett Orkestrası’na katıldı. Kısa süre içerisinde diğer gruplarında ilgisini çeken Ranglin, 1950’li yılların başında Jamaika’nın en bilinen grubu Eric Deans Orkestra’da çalmaya başladı. Ranglin’in akıcı, çok yönlü gitar stili ve düzenlemelerdeki başarısı onu “Ska” türünün en aranan ismi haline getirdi. 1964 yılında kaydettiği “My Boy Lollipop” tüm dünyada çok ses getirerek
İngiltere listelerinde iki numaraya kadar yükseldi ve bu sayede “Ska” kelimesi de pop müzik literatürüne eklenmiş oldu. Aynı yıl Londra’da Ronnie Scott’ın Klübünde çalmaya başlayan Ranglin, İngiliz müzik otoritelerinden tam not alırken, Jamaika’ya döndüğünde artık uluslararası bir yıldız olmanın eşiğindeydi. Sayısız albüme düzenlemeleriyle de katkı yapan Ranglin,
Jamaika efsanesi Bob Marley ile de unutulmaz “It Hurts To Be Alone” adlı parçada beraber çalıştı. 70’lerin başında Jimmy Cliff ’in grubuyla Avrupa, Amerika ve uzak doğuyu turlayan Ranglin, 1974’de Newport Caz Festivalinde kendi Orkestrası’yla çıktığı sahnede seyirciyi büyüleyerek caz dünyasında da kendine iyi bir yer edindi. Dünyanın dört bir yanında konserler vermeye devam eden Ernest Ranglin; George Benson, Kenny Burrell, Stanley Jordan, Charlie Byrd, Barney Kessel ve Tal Farlow gibi ünlü sanatçıların da yakından takip ettiği bir usta olarak anılıyor.
80.00 - 70.00 - 60.00 - 50.00 TL



26 Kasım Cumartesi
Alissa Margulis& Plamena Mangova
Keman-Piyano Resitali

Alissa Margulis’in eşsiz keman yorumu ve Plamena Mangova’nın piyanosu 26 Kasım 2011 Cumartesi gecesi akşamı CRR’de müzikseverlerle buluşacak!

Alissa Margulis
Sıra dışı ve duygusal keman çalmasıyla bilinen Alissa Margulis, dünyanın pek çok önemli salonlarında düzenli olarak sahne almaktadır. Almanya’da doğan aslen Rus olan sanatçı, müzisyen bir aileye sahiptir. Müzisyen olan ailesinin yanı sıra eğitimini, Köln’de Zakhar Bron’la, Brüksel’de Augustin Dumay’la ve Viyana’da Pavel Vernikov’la tamamlamıştır. Halka açık ilk performansını yedi yaşında gerçekleştiren Alissa Margulis, Kremerata Baltica, Belçika Ulusal Orkestrası, Düsseldorf Senfonisi, Prag Senfoni Orkestrası gibi birçok orkestralarda performans göstermiştir. Uluslararası pek çok müzik yarışmalarından pek çok ödül alan sanatçı, aynı zamanda Avrupa Kültür Vakfı’ndan genç artistler ödülüne layık görülmüştür.
Plamena Mangova
1980 yılında Plevne’de doğan Bulgar piyanist Plamena Mangova, on sekiz yaşında 14. Paloma O’Shea Yarışması’nda üçüncülük ödülü almıştır. 1989 yılında Anna Vinnitskaya’nın veliahdı olarak görüldüğü 16. Kraliçe Elizabet Uluslararası Müzik Yarışması’nda yer almıştır.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

27 Kasım Pazar (11.30)
İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği Korosu
Gönüldeki Ateş: Sûzidil”
Şef: Fatih Salgar
Solist: Demet Gürsoy, Atakan Akdaş
Mithat Arısoy, keman
Serap Çağlayan, kanun
Volkan Ertem, Viyolonsel
Türk Mûsıkîsi’nde makamlarla özdeşleşmiş bestekârlar vardır. Kürdîlihicazkâr’la Hacı Ârif Bey, Uşşak’la Şevki Bey, Nişâburek’le Ziya Paşa nasıl iç içe geçmiş adlarsa, Sûzidil deyince Tanburi Ali Efendi, Tanburi Ali Efendi deyince de Sûzidil akla gelen ilk isimlerdir. Klasik Mûsıkîsimizin “geç kalmış klasikçilerinden biri” olarak değerlendirilen Ali Efendi’nin bir Ramazan ayı süresinde bestelediği Sûzidil Takım’ına ek olarak. İstanbul Devlet Klasik
Türk Müziği Korosu, konserinin ilk bölümünde Hisarbûselik ve Şehnazbûselik gibi diğer iki nadide makamdan da eserler seslendirecek. Konserin saz eserleri bölümünde sahne alacak olan üç sanatçı, saz Mûsıkîsi repertuarından seçme örnekler ve taksimleriyle dinleyici huzurunda olacaklar. Demet Gürsoy ile Atakan Akdaş ise Türk Mûsıkîsi’nin neoklasik dönemlerinden eserlerle sahne alacaklar.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

28 Kasım Pazartesi
Mayra

Henüz 16 yaşında iken Kanada Ottawa’da gerçekleştirilen şarkı yarışmasında “Jeux de la Francophonie” altın madalyasının sahibi olan Mayra Andrade , Küba'nın başkenti Havana'da doğduğu ve ilk yıllarını Cabo Verde’de geçirdiği halde çocukluğunu Senegal, Angola, Almanya gibi farklı coğrafyalarda yaşamış bir genç yıldız. Mayra albümlerinde Cabo Verde'den Brezilya'ya kadar uzanan zengin bir repertuvara imza atıyor. Son olarak, 2010 Eylül döneminde, Paris’te , Studio 105’te kayıtlarını gerçekleştirdiği ve “Studio 105” adını verdiği ilk canlı konser kaydı albümüyle büyük beğeni toplayan yıldız, Cabo Verde'nin yepyeni Cesaria Evora'sı olarak gösterilirken, şarkılarında günlük yaşam, hayat ve aşk üzerine birbirinden ilginç hikâyeler anlatılıyor. Mayra genç yaşına rağmen, Almanya Müzik Eleştirmenleri Ödülü'nden BBC Radyo 3 Dünya Müziği Ödülü'ne kadar birçok ödülün sahibi. Cabo Verde'nin zengin müzik kültürünü farklı tarzlarla buluşturan Mayra sımsıcak şarkıları ile 28 Kasım’da, Cemal Reşit Rey’de!
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

29 Kasım Salı
Türk Mûsikîsi Vakfı - 250. Yaşında III. Selim Ve Dönemi
Türk Mûsıkîsi Vakfı
Solist: Münip Utandı Tanbur: Birol Yayla Ney: Aziz Şenol Filiz Ud: Samim Karaca Kanun: Taner Sayacıoğlu Kemençe: Lütfiye Özer Keman: Aziz Şükrü Özoğuz Viyolonsel: Volkan Ertem Sanat Yönetmeni: Fatih Salgar

2011 yılı, Osmanlı Devleti’nin 31’inci hükümdarı olarak çizdiği önemli siyasi kişiliğin yanı sıra, Türk Mûsıkîsi tarihinin de önde gelen simalarından olan Sultan III. Selim’in 250’nci doğum yıldönümüdür. III. Selim, Türk Mûsıkîsi tarihinde kendi adıyla anılan bir dönemdeki varlığı ve öncü kişiliğiyle, kendisinden sonraki Mûsıkîsi iklimine onlarca yıllık bir hayatiyet yolu açmış Mûsıkîsi adamı olarak kültür ve sanat tarihimize geçmiştir. Şehzadelik yıllarında başlayan Mûsıkîsi hayatına padişahlık yıllarında da devam etmiş; tahta geçişinden önceki yıllardan itibaren etrafına topladığı Mûsıkîsi adamlarını himaye ederek ve ufuk açıcı yönlendirmelerde bulunarak III. Selim Dönemi adını verdiğimiz ekolü kurmuştur. Galata Mevlevihanesi Şeyhi Galib Dede’ye intisab etmiş olan III. Selim, Tanburi İzak’ın talebesiydi. Himaye ettiği Dede Efendi, Abdülhalim Ağa, Vardakosta Ahmet Ağa, Küçük Mehmet Ağa, Sadullah Ağa, Emin Ağa, Numan Ağa, Şakir Ağa, Kömürcüzade Hâfız Efendi gibi isimler, III. Selim Dönemi’nin bestekârları idiler. Yine aynı dönemin önde gelen isimleri olan Hamparsum Limonciyan ve Kutbünnayi Osman Dede ise, III. Selim’in yönlendirmesiyle birer nota yazısı sistemi bulmuşlar ve eserlerin yazıya geçirilmesini sağlamışlardı. Türk Mûsıkîsi Vakfı’nın bu konser projesi, Türk Mûsıkîsi tarihinde büyük bir dönüşümün mimarı olan III. Selim’i sadece şahsıyla değil, adıyla anılan dönem itibarıyla mercek altına alacak bir etkinliği içermektedir. III. Selim’in eserlerine ek olarak dönemin en önde gelen bestekârlarının eserleri de seslendirilerek, III. Selim Dönemi bir bütün olarak ele alınacaktır. İki bölümden oluşacak konserde; III. Selim’in eserlerinden örneklere ilâveten, III. Selim Dönemi’ni oluşturan Dede Efendi, Abdülhalim Ağa, Vardakosta Ahmet Ağa, Küçük Mehmet Ağa, Sadullah Ağa, Emin Ağa, Numan Ağa, Şakir Ağa ve Kömürcüzade Hâfız Efendi gibi bestekârların eserleri de örneklenecektir.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL


30 Kasım- 1 Aralık Çarşamba - Perşembe
Pat Metheny
“Picasso Gitarıyla CRR Sahnesinde!”
Caz tarihinin gelmiş geçmiş en önemli figürlerinden biri olarak kabul edilen Pat Metheny, üçlüsüyle 31 Ekim- 1 Kasım tarihlerinde iki konser vermek için CRR sahnesinde yerini alıyor. Kariyerine kadim dostu piyanist Lyle Mays’le beraber oluşturduğu grubuyla başlayan Metheny, bu grupla kaydettiği Offramp,
Travels, First Circle gibi albümler başta olmak üzere arka arkaya 7 tane grammy ödülü alarak rekor kırdı. Müzikal kariyeri boyunca 33 gez grammy ödülüne aday olarak gösterilen sanatçı, bu ödüllerin 17 tanesini almaya hak kazandı. David Bowie ile yaptığı The Falcon and The Snowman adlı soundtrack çalışmasından çıkan This is Not America adlı single, Metheny’i dünyaca tanınan bir star haline getirdi. Çok önemli bir doğaçlama ustası olan Metheny, Ornette Coleman ile beraber 1985 yılında çıkardığı Song X adlı albüm ile caz camiasının dikkatini çekmişti. Ayrıca kariyerinde Derek Bailey, Jim Hall gibi pek çok saygı duyduğu ustasını da unutmayan Metheny, farklı tarzlarda yaptığı çalışmalarla da çok yönlü bir gitarist olduğunu gösterdi. Modern caz dünyasının en yetenekli piyanistlerinden biri olan Brad Mehldau’yla kaydettikleri albümler ve Metheny’nin bu kayıtlarda kullandığı Kanadalı lutiye Linda Manzer tarafından
Metheny için özel üretilen 42 telli pikasso gitarıyla çıkardığı tonlar, tüm müzikseverlerin dikkatini çekti. Tam bir enstrüman delisi olan Metheny, yine geçmişte yorumladığı deneysel besteci Steve Reich’ın Electric Counterpoint adlı eseri gibi deneysel bir çalışmaya el atıp ve çoğunu kendi ürettiği enstrümanlarla 2009 yılında Orchestration albümünü kaydetti. Geçtiğimiz günlerde de What’s It All About adlı bir solo gitar albümü yayınlayan Metheny, üçlüsü Larry Grenadier, Bill Stewart ve 42 telli pikasso gitarıyla bütün müzikseverleri, 31 Ekim- 1 Kasım tarihlerinde CRR’ye davet ediyor. Kayıtları tüm dünyada yirmi milyon üzerinde satan bu inanılmaz müzisyen, yedi sene sonra tekrardan İstanbul seyircisi ile buluşacak!
80.00 - 70.00 - 60.00 - 50.00 TL



ARALIK 2011

2 Aralık Cuma
Xavier Phillips & Tchetuev
1971 yılında Paris’te doğan Xavier Phillips; çelloyla 6 yaşında tanıştı. 15 yaşındayken Paris Konservatuarına kabul edilen sanatçı, Philippe Muller ile çalışma fırsatı buldu ve 1989’da konservatuarı birincilikle bitirdi.Henüz genç yaştayken uluslararası birçok ödül kazanan Xavier Phillips, bu yarışmalardan
birinde Mrtislav Rostropovitch ile tanıştı. Bu tanışma, sanatçının ustalık mertebesine ulaşması yolunda kariyerinde bir dönüm noktası oldu. Xavier Phillips, Avrupa’da ve Amerika’da en prestijli salonlarda en iyi orkestralarla birlikte konserler verdi. Xavier Phillips, dünyanın dört bir yanında farklı orkestralarla ve solo olarak konserler vermeye devam etmektedir.
Igor Tchetuev
1980 yılında Ukrayna’da doğdu. Henüz 14 yaşındayken ünlü şef Vladimir Krainev adına düzenlenen “Uluslararası Vladimir Krainev Genç Piyanistler Yarişması” nda birinci oldu. Yedi albümü ulunan Igor Tchetuev, Ukrayna’nın son yıllarda müzik dünyasına hediye ettiği en önemli yeteneklerden biri olarak, farklı kıtalarda, farklı isimlerle, orkestralarla ve solo olarak konserler vermeye devam ediyor.
Britten Cello sonata in C op.65
Schnittke Cello sonata n°1
Ara
Rachmaninov Cello Sonata in G minor, Op. 19
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

4 Aralık, Pazar (11.30)
İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu
Sanat Yönetmeni: Aylin Şengün Taşçı
Türk Mûsıkîsi eğitim sisteminin temelini oluşturan meşk sisteminin, Mûsıkîsiyle çocukluktan itibaren ilgilenen büyük bestekârların yaşamları incelendiğinde, aile geleneğinden başladığı görülür. Bu gelenek büyük bestekârların büyük isim
olacak evlatlar yetiştirmesine yardımcı olmuştur. Tanburi Büyük Osman Bey ve Numan Ağa, Sultan Abdülaziz ve Sultan 2. Mahmut, Ahmet Rasim ve Osman Nihat Akın, Tanburi Cemil Bey ve Mesut Cemil, Kanuni Hacı Arif Bey ve Zeki Arif Ataergin bu ilişki çerçevesinde ilk akla gelen babalar ve oğullardır.
Sanat Yönetmenliğini Aylin Şengün Taşçı’nın yaptığı İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu bu konserinde Türk Mûsıkîsi’nde iz bırakmış baba – oğul bestekârların unutulmaz güzellikteki eserlerine yer verecek.
25.0 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

4 Aralık, Pazar
BAND-O-NEON
“Orquesta Típica de Tango”
Avrupa’nın yegane otantik tango orkestrası Band-O-Neon, şarkıcı, dansçı ve müzisyenleriyle çok uluslu bir topluluktur ve Arjantin tangosunu tüm dönemleri ile temsil eder. Repertuarında eski dönem (1880-1917), geçiş dönemi (1917-1935), yeni dönem (1935-1948) ve modern dönem (1948-...) tangoları yer alır. Band-ONeon, 1995 senesinde dörtlü olarak kurulmuş ve bir sene içinde
kadrosunu genişletip orkestra haline dönüşmüştür. Arjantinli kültür yetkilileri tarafından Tango’nun Altın Devrini (1930-1950) yaşatan grup olarak nitelendirilen Band-O-Neon, dünyaca meşhur tangoları Arjantin’in en tanınan
orkestralarının yorumuylarıyla seslendirir. Özgün düzenlemelerin yanında bazı tangolarda Arjantin tango okulları ve orkestralarının izleri barizdir. Örneğin “La Cumparsita”, “Felicia” Juan d‘Arienzo stilinde; “Quejas de Bandoneón“, “Sur” Aníbal Troilo stilinde; “El Once”, “Bahía Blanca” Carlos di Sarli stilinde yorumlanır. Avrupa‘nın pek çok ülkesinden Karaib Adalarına kadar çeşitli yerlerde konserler veren Band-O-Neon grubunun amaçlarından bir tanesi de Türk Tangosunu dünyaya tanıtmaktır. Bu tangolar yeniden ele alınıp gerçek tango yorumuyla düzenlenmektedir. Ülkemizde de geçmişte çok sayıda konserler vermiş olan topluluk, çeşitli vesilelerle gönüllü olarak verdiği konserlerle Türkiye’deki üniversite öğrencilerine burs sağlanmasında katkılı olmuştur.
Ertuğrul Sevsay
Arjantin’deki pekçok tango kuruluşu ve sanatçısı ile devamlı temasta olan grup 2010 Eylül’ünde Buenos Aires’te Tango Sanatçıları Federasyonu’nun
senelik toplantısında ünlü Bandoneon ve Tango ustası Leopoldo
Federico tarafından Arjantin sanatçı ve medyasına tanıtılmış, grubun
şefi Ertuğrul Sevsay’a takdirname verilmiştir. Band-O-Neon, 4 Aralık akşamı
CRR seyircisini tangonun kendi serüveninde bir yolculuğa çıkaracak.
Bilet Fiyatları: 50.00 TL - 40.00 TL - 30.00 TL - 20.00 TL


6 Aralık Salı
Burçin Büke "Klasik'ten Caz' a"
Piyano: Burçin Büke
Kontrabas: Volkan Hürsever
Davul: Deniz Dündar
İlk piyano derslerini müzisyen olan babasından alan Burçin Büke, daha sonra Ali Ersümer ile çalıştı. Halk önünde ilk konserini 10 yaşındayken verdi. 1977’de açılan “Harika Çocuk” sınavını kazanıp Mithat Fenmen ve Gülay Uğurata ile piyano, İlhan Baran ile de teori ve kompozisyon çalışmalarını sürdürdü. 1979 yılında Sofia Müzik Festivali’nde Türkiye’yi başarıyla temsil etti. 1982’de 11
senelik Ankara Devlet Konservatuarı’nın Yüksek Bölümü’nü 5 senede bitirdikten sonra, açılan devlet bursuyla Almanya’nın Hannover şehrinde müzik akademisinde okumaya hak kazandı. Burada sırasıyla Prof. Ebert, Goetzke, Szidon, Plagge ile çalıştı. 1984-1989 senelerinde solist ve oda müziği sanatçısı olarak Hannover Neu Musik Festivalleri’ne katıldı. 1990 senesinde cd, televizyon ve radyo kayıtları yaptı. 1992 senesinde Hannover Müzik Akademisi’nin solistlik sınavını birincilikle bitirdi. Londra’da Prof. Benjamin Kaplan ve İtalya’da da Prof. Marvulli ile özel olarak çalıştı. Uluslararası Lanciano Piyano Yarışması’nda birincilik aldı. 2002 senesinde New York’ta Carnegie Hall’da verdiği konser New York basınında geniş yer aldı. 1996 senesinde Londra’da 2002 senesinde de New York Steinway-Sons sanatçısı oldu. 2000 yılında My Dream adı altında bir CD yaptı. 2000-2003 yılları arasında Selanik Konservatuarı’nın düzenlediği Uluslararası Piyano Festivali’ne eğitmen ve solist olarak katıldı. 2000 yılında sanatçı “my dream”, “2004’de” personal touch”, 2006‘da “ it’s time”, 2007’de “Mozart for babies” ve “secret garden”, 2009’da “Haydn For Babies” albümlerini yapmıştır.
Chopin Nocturne op. posth.
Prokofiev Sonate no.3
Büke Foça Tangosu
Büke Senin için
Büke Eğlence zamanı
Büke Maya
Büke Gözyaşı
Cosmo Autum leaves
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

7 Aralık, Çarşamba
Yllana ve Ara Malikian Presents Pagagnini

Ylana ve Ara Malikian, birlikte hazırladıkları müzikal ve komedinin birlikte sunulduğu bu gösteri için Paganini teması üzerinde duruyorlar. Gösteri, Mozart, Pachalbel, Chopin, Boccherini, Falla, Sarasate ve Paganini’nin yanı sıra rock ve folk öğelerinden de izler taşıyor. Sanatçılar, eserleri çalmalarının yanı sıra, keman ve çello ile birlikte hazırladıkları sahne performanslarıyla seyircinin de katılımını sağlıyorlar. Paganini’nin dahi zekâsı gösterinin ana referans noktasını oluşturuyor. Bu proje, onun karmaşık besteleri, atak kişiliği, inanılmaz yeteneğiyle Paganini’ye bir saygıyı ifade ediyor. Klasik müziğin çağdaş sunumunun gerçekleştirileceği bu gösteri, 7 Aralık Çarşamba akşamı CRR seyircisine keyifli bir akşam yaşatacak!
50.00 - 40.00 - 30.00 - 20.00 TL

8 Aralık, Perşembe
Philippe Catherine & Sylvian Luc & Erkan Oğur
“Ustalar Aynı Sahnede!”
Avrupa cazının iki önemli gitaristi; Belçika’dan Philip Catherine ve Fransa’dan Sylvain Luc, telli aletler üstadı Erkan Oğur ile buluşuyor. Sanatçıların her birinin eserlerinin ortak seslendirileceği konserde CRR seyircisi, modern caz gitarının bu üç enteresan isminin sürprizleriyle buluşacak…
Sylvain Luc
Gitarla henüz dört yaşındayken tanışan Luc, sonrasında keman çalmaya da başladı. Daha sonra Bayonne Konservatuarı’nda on yıl çello çalıştı. Fransa ve birçok başka ülkede kayıtlar yapan gitaristin 1993 – 2011 yılları arasında toplam 13 albümü yayınladı.
Philip Catherine
Philip Catherine, 1960’lı yıllardan itibaren Avrupa cazının önde gelen isimleri arasında yer aldı. Philip Catherine’nin, usta Fransız gitarist Sylvain Luc ile birlikte sahne aldığı birkaç konser öylesine başarılı oldu ki, ikili, düzenli olarak beraber konser verme kararı aldı.
Erkan Oğur
İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü’nden 1984 yılından mezun olan Erkan Oğur, 5 yaşındayken keman çalmaya başladı. Türk müziği seslerine olan ihtiyacı nedeniyle perdesiz gitarı yapan sanatçı, konservatuarda sınıf arkadaşı olan İsmail. H. Demircioğlu ile birlikte halk müziği çalışmalarına ağırlık verdi.
50.00 - 40.00 - 30.00 - 20.00 TL



9 Aralık, Cuma
Nobuyuki Tisujii

Dünyanın sayılı orkestraları ve salonları tarafından ilgiyle takip edilen Nobuyuki Tsujii, Japonya’da pek çok sanatçıdan daha çok tanınıyor. Yalnızca 2009-2010 sezonunda, Asya kıtası dâhil olmak üzere 50’nin üzerinde performans sahneleyen Tsujii, 2010 yazında, Ravinia Festivali’nde ilk defa sahne aldı. 2010-2011 sezonunda ise sanatçı; Mondavi Center, UCLA Performans Sanatları Merkezi’nde Takacs Quartet ve Yutaka Sado gözetimindeki BBC Filarmoni ile
birlikte performans sergiledi. Doğuştan görme engelli olan Nobuyuki Tsujii, müziğin sınırları olmadığını gösteriyor. İlk ödülünü 7 yaşındayken Japonya’da
düzenlenen Görme Engelliler Müzik Yarışması’nda kazanan Tsujii, 12 yaşındayken Tokyo Suntory Salonu’nda resitaller vermeye başladı. Japonya’nın önde gelen orkestraları ve aynı zamanda dünyanın önde gelen orkestraları ile birlikte Asya, Avrupa, Amerika ve Orta Doğu’da konserler veren sanatçı, 2005 yılında 16 yaşındayken Polonya’da düzenlenen 15. Uluslararası Frederic Chopin Piyano Yarışması’nda “Critic’s Award” ödülünü kazandı. 2009 yılında Texas’ta düzenlenen 13. Van Clibrun Uluslar arası Piyano Yarışması’nda altın madalya kazanan Nobuyuki Tsujii, halen Ueno Gakuen Üniversitesi’nde Masahiro Kawakami, Yukio Yokoyama ve Kyoko Tabe ile çalışmalarını sürdürmektedir.
W.A.Mozart / Piyano için Sonat K. 331 La Majör
L.v. Beethoven / Piyano için Sonat No. 21 Do Majör “Waldstein”
Ara
M. Mussorgsky / Bir Sergiden Tablolar
50.00 - 40.00 - 30.00 - 20.00 TL

12 Aralık Pazartesi
Soo Cho Quartet

Piyano: Soo Cho
Büğlü: Angelo Verploegen
Bas: Janos Bruneel
Davullar: Kaspars Kurdeko
Yaşamını piyano üzerine kuran Soo Cho, üç yaşındayken klasik dersler aldı. Aynı zamanda müzik tarihi, müzik felsefesi, müzik pedagojisi ve benzeri konularda pek çok ders alan Soo Cho, ilerleyen zamanlarda caz müziğine ilgi duydu. Bu müzik üzerine çalışabilmek için Hollanda’ya yerleşen Cho, burada, Karel Boehlee, Rob van Bavel ve Kris Goessens ile birlikte çalıştı.2006 yılında Amsterdam Konservatuarı Caz Piyano Bölümü’nden mezun olan sanatçı, New York Manhattan Müzik Okulu’nda Jason Moran’dan eğitim aldı. Son yıllarda kendi parçalarını da yazmaya başlayan sanatçı, düzenli olarak birlikte çalacağı kendi triosunu oluşturdu.
40.00 - 35.00 - 30.00 - 20.00 TL

13 Aralık Salı
Venice Boroque Orkestra

1997 yılında klavsenci Andrea Marcon tarafından kurulan “Venice Baroque Orchestra”, dünyada dönem müziği icra eden en önemli topluluklar arasında gösterilir. Kendini 17’inci ve 18’inci yüzyılın başyapıtlarını yeniden keşfetmeye adamış olan Venice Baroque Orkestra; Cavalli’nin “L’Orione”si, Vivaldi’nin “Atenaide”si ve “Andromeda liberata”sı, Menedetto Marcello’nun “La morte
d’Adone”si gibi birçok önemli eseri icra ederek bir anlamda bu eserlerin “modern zaman prömiyerlerini” yaptı. Bu sezon Amerika Birleşik Devletleri’nde yirmi sekiz konserlik bir turne yapan, dünyaca ünlü isimlerle özel konserler veren, Avrupa’nın en prestijli salonlarında sahne alan ve Barok Müziğe önemli eserler kazandıran Handel, Cimarosa ve Galuppi gibi bestecilerin eserlerini de yorumlayan Venice Baroque Orchestra, dünyanın dört bir yanında konserler vermeye devam ediyor.
A. Vivaldi
A. Marcello
G. P. Telemann
Ara
F. Geminiani
A. Vivaldi
G.P.Telemann
50.00 - 40.00 - 30.00 - 20.00 TL

14 Aralık Çarşamba
Fahreddin Dede’nin Bahâriyesi ve Neyzenler
“Hüseyin Fahreddin Dede’nin 100. Vefat Yıldönümü Anısına”
Sanat Yönetmeni: Mehmet Güntekin

İçinde bulunduğumuz 2011 yılı, Türk Mûsıkîsi tarihinin önderlerinden olduğu kadar, İstanbul’un manevi dünyasının da vazgeçilemez önemdeki mimarları arasında mümtaz bir yere sahip olan Bahâriye Mevlevîhanesi Şeyhi Hüseyin Fahreddin Dede’nin 100’üncü irtihal yıldönümüdür. Fahreddin Dede, mûsikî birikimini, Yağlıkçızâde, Mutafzâde ve Dede Zekâi Efendi gibi Mûsıkîsi tarihimizin büyük kutbu Dede Efendi’nin üç önde gelen öğrencisi başta olmak üzere, devrin üstatlarından elde etti. Yaşadığı dönemde en önde gelen temsilcisi olduğu Mûsıkîsi geleneğimizin günümüze ulaşmasında büyük pay sahibiydi. Zira birikimini, öğrencileri Rauf Yektâ, Subhi Ezgi, Sadeddin Arel, İsmail Hakkı Bey, Kâzım Uz, Emin Dede ve Musullu Şeyh Osman Dede gibi bir devrin
büyük Mûsıkîsi adamlarına aktarmıştı. Mûsikî tarihimizin sayılı ney virtüözlerinden ve Mûsıkîsi bilginlerinden olan Hüseyin Fahreddin Dede, âyin repertuarımızın şâheserlerinden biri olarak kabul edilen meşhur Acemaşiran Âyin’in yanı sıra saz eserleri ve sözlü eserler bestelemişti. “Fahreddin Dede’nin Bahâriyesi” adını verdiğimiz proje, tasavvuf, Mûsıkîsi, kültür ve sanat tarihimizin olduğu kadar İstanbul medeniyetinin de yapıtaşları arasında mümtaz bir yeri olan Hüseyin Fahreddin Dede’yi, 100’üncü irtihal yıldönümünde, adına ve temsil ettiği formasyona yaraşır bir ağırlıkta anmayı amaçlıyor.
İki bölümden oluşacak projenin birinci bölümünde, Hüseyin Fahreddin Dede’nin Acemaşîran Âyini; ikinci bölümde ise saz eserleri ile sözlü eserleri icra edilecektir.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

15 Aralık Perşembe
Gülsin Onay
“Piyano Resitali”

“Piyanist sadece olağanüstü teknik ustalığı ile değil, müzikal zekâ ve anlayışın sık rastlanmayan bir bileşimi ile de dinleyiciyi fethediyor. İhtişam, olağanüstü cümleleme, müzikal enerji ve zekâ mükemmel biçimde dengeleniyor.” Göttinger Tagblatt Piyano eğitimine üç buçuk yaşında başlayan ve Üstün Yetenekli Çocuklar Kanunu kapsamında Paris Konservatuarı’nda eğitim gören Gülsin Onay’a 1987 yılında Devlet Sanatçısı unvanı verildi. Gülsin Onay, 1988 yılında Boğaziçi ve 2007 yılında Hacettepe Üniversiteleri tarafından Fahri Doktora ile onurlandırıldı. Sanatçının uluslararası müzik kariyeri, Arjantin’den Japonya’ya
uzanan bir coğrafyayı kapsar. Onay, Berlin, Varşova Sonbaharı, Granada, Würzburg Mozart Festivali, Newport, Schleswig- Holstein, İstanbul gibi dünyanın önemli müzik festivallerinin de eleştirmenlerce beğenilen, aranan bir ismidir. Rachmaninov yorumlarıyla müzik otoritelerinden büyük övgüler alan Gülsin Onay, ayrıca uluslararası alanda istisnai bir Chopin icracısı kabul edilir. Chopin yorumları nedeniyle Polonya Devlet Nişanı ile onurlandırılan Gülsin Onay, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası solisti olup, Bilkent Üniversitesi’nin de sürekli sanatçısıdır.
L. van Beethoven, Piyano Sonatı No.21 Do Majör, Op.53 “Waldstein”
F. Liszt, Konser Etüdü “Waldesrauschen”, S.145/1
F. Liszt, Paganini Etüdü Mi bemol Majör, No.2
Ara
A.A. Saygun, Aksak Ritimler üzerine 10 Skeç, Op.58’den No.1, 3, 5, 8, 10
L. van Beethoven, Piyano Sonatı No.32 do minör, Op.111
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL


16 Aralık Cuma
Alim & Fargana Qasimov Ensemble

Vokal, Def: Alim Qasimov
Vokal, Def: Fargana Qasimova
Kamança: Rauf Islamov
Tar: Zaki Valiyev
Balaban: Rafael Asgarov
Naghara: Javidan Nabiyev
Azerbaycan mugam sanatının en önemli temsilcilerinden biri kabul edilen Alim Qasimov’un kızı Fargana ile birlikte verdiği konserler tüm dünyada ilgiyle takip ediliyor. Ülkemizde de ciddi bir dinleyicisi bulunan Qasimov, mükemmel tekniği ve repertuarıyla 16 Aralık cuma akşamı, sevenleriyle CRR’de buluşacak!
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

17 Aralık Cumartesi
Şeb-i Arûs
Semâ
“Acembûselik Mevlevî Âyini”
1765 yılında İstanbul Yenikapı’da dünyâya gelen Nâsır Abdülbâkî Dede, Mevlevî bir ailenin çocuğudur. Babası Kütahya’lı Ebûbekir Efendi, Yenikapı Mevlevîhânesi’nin şeyhi idi. Ağabeyi Ali Nutkî Dede ve küçük kardeşi Künhî Abdürrahîm Dede gibi çok erken yaşlarda mûsikî meşkine başlamış; nazariyatta ve icrâcılıkta devrinin üstadları arasına girmiştir. Ali Nutkî Dede’nin şeyhliği döneminde Yenikapı Mevlevîhânesi’nin neyzenbaşısı idi. Bu dönemde bir “nevniyâz” olan geleceğin büyük üstâdı Hammâmîzâde Derviş İsmâil’in (Dede Efendi) ney hocalığını yapmıştır. Nazariyat sahâsında da önemli çalışmaları arasında; Sultan III.Selîm’in isteği üzerine yazdığı “Tedkîk ü Tahkîk”
(İnceleme ve Gerçeği Araştırma) adlı nazariyat kitabı Türk Mûsıkîsi’nin önemli bir kaynağıdır.Nâsır Abdülbâkî Dede bu kitaba ilâve olan “Tahrîriyye” adlı bölümde kendi îcâd ettiği bir nota yazım sistemini de anlatmıştır. Bir çeşit ebced notası olan bu sistemde işaretler ebced sırası gözetmez ve kimi harfler perde isimlerinden alınmıştır. Bu sistem, benzerleri içinde en çok kullanılanı olmuştur. Mevlevîlikle ilgili Eflâkî Dede’nin “Menâkıb ul-Ârif în” ve Mûsâ Sâf î Dede’nin “Ta’rîb-i Şâhidî” adlı eserlerini de tercüme ve şerh etmiştir.“Nâsır” mahlâsıyla 3000 beyitlik bir dîvânı günümüze ulaşan Nâsır Abdülbâkî Dede’nin aşağıda yer alan Acembûselîk Âyin-i Şerîf ’inden başka Isfahan makâmında bir âyin daha bestelediği kaynaklarda yer almaktadır. Bu eser maalesef unutulmuştur. Ali Nutkî Dede’nin 1804 yılında vefâtı ile Yenikapı Mevlevîhânesi’ne şeyh olan Nâsır Abdülbâkî Dede, 1821 yılında vefât etmiş ve dergâh mezarlığına defnedilmiştir. Müzik otoriteleri tarafından sanatsal ve müzikolojik değeri tartışmasız kabul edilir.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL

18 Aralık Pazar (11.30)
İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği Korosu
“Şeb-i Arûs’un 738, III.
Selim’in 250. Doğum Yılı”
Sûzidilârâ Mevlevî Âyini
Şef: Fatih Salgar
Solistler: Dilek Türkan, Serhan Aytan (Ud)
İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği Korosu, Hazreti Mevlânâ’nın 738. vuslat yıldönümü dolayısıyla hazırladığı konserde, 36 yıllık geleneğini devam ettiriyor ve Türk Mûsıkîsi repertuarının şâheserlerinden birini, Sûzidilârâ Mevlevî Âyini’ni seslendiriyor. Koronun 738’inci Şeb-i Arûs’ta bu eseri seçmesinin önemli bir sebebi var: Altı gün sonrası, yani 24 Aralık tarihi, dâhi bestekârımız
III. Selim’in 250’nci doğum yıldönümü. Büyük bestekârımızı, bu kadar anlamlı bir vesileyle şâheserlerinden biriyle anıyor olmak, İstanbul Devlet Korosu için ayrı bir mutluluk kaynağı. Konserin solistleri, Dilek Türkan ve ud sanatçısı Serhan Aytan ise Türk Mûsıkîsi’nin çeşitli dönemlerinden seçtikleri nadide eserlerle müzikseverlerin huzuruna çıkacaklar.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

19 Aralık Pazartesi
Estrella Morente

Dünyaca ünlü flâmenko şarkıcısı Enrique Morente’nin kızı olan Estrella Morente’nin çocukluğu flâmenko sanatçılarının arasında geçti. 7 yaşına geldiğinde efsanevi gitarist Sabicas ile birlikte sahne aldı. Henüz 16 yaşlarında iken, flâmenko efsaneleri Chano Lobato ve Juan Habichuela ile birlikte “ Sobrevivire” adlı film müziği albümünde yer aldı. Sevilla’daki Teatro de la Maestranza Salonu’nda Arjantinli yıldızlar Imperio Argentina, Martirio ve Carmen Linares ile birlikte sahne aldı. Ünlü sanatçı Peter Gabriel ile birlikte çalıştı. 2001 yılının sonlarına doğru “Calle del Aire” adlı albümü çıktı. Albüm,
basın tarafından büyük ilgiyle karşılandı. Estrella Morente, aynı zamanda “El Monisero” lakaplı Kübalı piyanist Pepesito Reyes ile birlikte sahne aldı. Sanatçı, en iyi flâmenko sanatçısı ödülü de dâhil olmak üzere sayısız ödül kazandı.
80.00 - 70.00 - 60.00 - 50.00 TL

21 Aralık Çarşamba
Nevcivan Özel Project
Tar: Nevcivan Özel
Klasik kemençe: Nevbahar Özel
Tabla ve vurmalı çalgılar: Tarık Tüysüzoğlu
Kontrbas: Volkan Hürsever
Saat: 20.00
Tar sazının Türkiye’de önde gelen temsilcilerinden olan TRT İstanbul Radyosu Tar sanatçısı Nevcivan Özel, kırk yıllık sanat birikimini, gerek kendine has besteleriyle gerekse geleneksel repertuarıyla “Taristanbul” albümünde dile getirmiştir. Nevcivan Özel’in bestelerinde bütün dünya müziklerinden kokular
bulacağınız gibi, geleneksel repertuarında da kendine has icrasını duymak mümkün. Dünyada ilk defa bir araya gelen üç enstrümanın Klasik Kemençe, Tabla ve Kontrabas kendisine eşlik etmesinin yanında, sanatçının doğaçlamalarının öne çıktığı bu albüm İstanbul’da doğup yetişmiş bir tar sanatçısının tarzıyla ve icrasıyla Türkiye adına dünyaya seslenişidir.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

25 Aralık Pazar
Kültür Bakanlığı İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu
“Halvet-i Ayini, Devran-ı Şerifi”
Tarîkat âyinleri, “Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah’ı anarlar.” meâlindeki Al-i İmrân Sûresinin 191. ayetine dayanarak “Kuûdî, Kıyâmî, Devrânî” olarak üç ana şekilde sınıflandırılmıştır. Yani, oturarak, ayakta durarak ve adım atmak şeklinde hareket ederek. Mevlevî Semâı ile Bektâşî Samah’ının bu üç ana grubun dışında incelenmesi gereklidir. Bütün âyinler oturarak başlar fakat kuûdî âyinlerde hiç ayağa kalkılmaz. Kıyâmî âyinlerde kuûddan sonra ayağa kalkılır. Devrânîlerde ise oturmak, ayakta durmak ve hareket etmek öğelerinin hepsi mevcuttur. Nakşibendîliğin bazı kolları Kuûdî; Halvetîlik ve bütün kolları ile Kâdirîliğin Eşrefî kolu Devrânî; Kâdirî, Rifâî, Bedevî, Sâdî tarîkatları Kıyâmî zikir âyini tarzlarını icra
etmişlerdir. Devrân ayîni denilince akla ilk gelen tarîkat, Müslüman Türkler
arasında en çok yayılıp, kabul gören Halvetîlik ve kırkı aşkın kollarıdır. Halvetî ayîninde sola doğru adım atılarak döndürülen zikir halkası, Kâdirîliğin Eşref î ve bağlı olarak Rûmî kollarında sağa doğru döndürülür. Devrân ayînlerinin en yaygını olan Halvetî Devrânı, devrân ayîninin bütün özelliklerini ortaya koyar. Ayağa kalkılmasıyla başlayan zikir ve devrân ile birlikte, zâkirler de ilâhî okumaya ve ritim vurmaya başlar. Ritim kendi içinde ve genellikle ilâhîden ilâhîye geçerken yavaş yavaş hızlanır. Devrânın sonunda şeyhin belirtmesi ile topluca Salâvât ve Tekbîr okunur. Tekbîrden sonra, özel düzenlenmiş dua demek olan, “Gülbank” çekilir ve devrân tamamlanmış olur. Topluluğumuz bu konserinde işte bu Halvetî Ayîn-i Şerîfi’nin müzikal seyrini sunacaktır.
25.00 - 20.00 - 15.00 - 10.00 TL

27 Aralık Salı
Serkan Çağrı & Manos Achalinotopoulos
“Ege’nin Nefesleri
Klarnet: Serkan Cağrı&
Manos Achalinotopoulos
Kontrbas: Umut Sel
Santur: Andreas Katsigiannis
Piyano: Tolga Zafer Özdemir
Kanun: Devrim Ekiz
Ud: Gürcan Yaman
Perküsyon: Gurur Nar
Perküsyon: Onur Nar
Türk ve Yunan müziğinin önde gelen klarnet icracılarından Serkan Çağrı ve Manos Achalinotopoulos aynı sahnede buluşuyor. Her ikisi de aynı zamanda akademisyen olan iki ülke virtüözleri, ortak enstrümanları olan klarnet ile iki topluma ait müzikleri birlikte yorumluyorlar. Tarihsel süreçte de pek çok ortak özellik gösteren bu iki kültürün müzik paydasında buluşması amacıyla verilecek olan konserde “Ege’nin Nefesleri” İstanbul’dan Atina’ya bir dostluk köprüsü kuruyor, böylece yüzyıllardan bugüne süzülen kültürlerarası etkileşimi de müzik diliyle sergiliyorlar. Nefesli enstrümanları etnik bir yorumla sahneye taşıyan ve
ataları Orta Anadolu’dan Atina’ya göç etmiş olan Yunanistan’ın ünlü klarnet virtüözü Manos Achalinotopoulos ile ülkemizin ünlü klarnet sanatçısı Serkan Çağrı’nın birlikte verecekleri konserde her iki ülke müziğinde de önemli bir yere sahip olan klarnetin iki farklı coğrafyadaki değişken icra kabiliyeti ve insanlar üzerinde bıraktığı ortak duygular dinleyiciye aktarılıyor.
30.00 - 25.00 - 20.00 - 15.00 TL


28 Aralık Çarşamba
Çaykovski Senfoni Orkestrası Yılbaşı Konseri
Sanat Yönetmeni ve Şef Kondüktör:
Vladimir Fedoseyev
Uluslararası alanda Rusya’nın en prestijli ve çok yönlü orkestralarından birisi olan Çaykovski Senfoni Orkestrası, 1930 yılında Sovyet Radyosu’nun ilk Senfoni Orkestrası olarak kuruldu. Sovyetler Birliği’nin dağılma sürecine kadar orkestra, resmi olarak Sovyet Radyosu’nun resmi orkestrası oldu. Alexander Orlov, 1930 yılında orkestranın ilk şefi oldu ve orkestraya geniş bir repertuar kazandırdı. 1937 ‘den günümüze kadar, orkestrada pek çok değerli şef görev aldı. Yıllarca pek çok besteci, misafir şef ve solistler Moskova Radyosu Çaykovski Senfoni Orkestrası’nın gelişiminde rol aldı. 1993 yılında, orkestranın ismi; Rusya Kültür Bakanlığı tarafından büyük Rus bestekâr Peter Çaykovski’nin hatırasına bir saygı ifadesi olarak Moskova Radyosu Çaykovski Senfoni Orkestrası olarak belirlendi. Moskova Radyosu Çaykovski Senfoni Orkestrası, Shostakovich, Khachaturian, Miaskovsky, Prokofiev, Gliere, Sviridov, Boris Tchaikovsky Taktakishvili, Toradze, Oganesyan, Melikov, Barkauskas, Tormis ve Gubaidulina gibi pek çok ünlü bestecinin prömiyerinde yer aldı.
Stravinsky
‘Petroushka’ 1947 version
Ara
Tchaikovsky
The Nutcracker, 1892
Suite from the Ballet. Arrangement
of V.Fedoseyev (2006)
Valse des Fleurs
Dance des Mirlitons
Trepak
Valse
Le Cafe
Grossvater
Berceuse
Minuit Sonne. L’Arbre du Noel
100.00 - 90.00 - 80.00 - 70. 00 TL




Etiketler: CRR aralık konser proğramı, CRR ekim konser proğramı, CRR kasım aralık konseri
Bu Haber Toplam 2740 Defa Okunmuştur.
Facebook hesabınızla yorum yapın, Onay Beklemeyin!
   
Henüz Bu Konu Hakkında Herhangibir Yorum Yapılmamış. Yorum Yapmak İstiyorsanız Tıklayınız!
Toplam Yorum Sayısı: 0

Copyright © 2006-2014 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
E-Posta: istanbulburda[@]gmail.com
Etik Anlayışımız! - Site Haritası